۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81428689
T T
۰ نفر
پاكستان از ابراز همدردي هند درخصوص فاجعه پيشاور قدرداني كرد

اسلام آباد - ايرنا - سخنگوي نخست وزير پاكستان از واكنش به موقع نخست وزير هند در محكوميت گروگانگيري و حادثه تروريستي روز سه شنبه در پيشاور و ابراز همدردي وي با مردم پاكستان و خانواده هاي جان باختگان اين حادثه قدرداني كرد.

'مصدق ملك' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ابراز همدردي و ارسال پيام تسليت از سوي 'نارندارا مودي' نخست وزير هند و برخي ديگر از مقامات عالي اين كشور، اقدامي انسان دوستانه و قابل ستايش و تقدير است.

به دنبال حمله تعدادي از شبه نظاميان تحريك طالبان پاكستان به يك مدرسه در شهر پيشاور و كشته شدن دست كم 130 نفر در اين حادثه كه در قالب يك عمليات گروگانگيري رخ داد و تا اين لحظه هم ادامه دارد، هند نخستين كشوري بود كه اين اقدام تروريستي را به شدت محكوم كرد و مراتب تسليت و ابراز همدردي خود را با مردم و دولت پاكستان و خانواده هاي جان باختگان اعلام كرد.

نارندرا مودي نخست وزير هند ساعتي پيش ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي مدرسه پيشاور، اين اقدام را وحشيانه، غيرانساني و نابخشودني توصيف كرد.

پيش از نخست وزير هند، 'راجنات سينگ' وزير كشور و 'مان موهان سينگ' نخست وزير سابق هند هم اقدام تروريستي در پيشاور را محكوم كردند.

سخنگوي نخست وزير پاكستان در ادامه گفت و گو با ايرنا، ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي جان باختگان حمله تروريستي به مدرسه پيشاور گفت: اين گونه اقدام ها نه تنها پاكستان را از مبارزه عليه تروريسم منصرف نمي كند، بلكه باعث مي شود ارتش و دولت پاكستان مصمم تر از قبل به تلاش هاي خود در مبارزه با تروريست ها ادامه دهند.

آساق*3**272**1723