۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۴۵
کد خبر: 81430730
T T
۰ نفر
سه دستاورد علمي در چهارمحال و بختياري رونمايي شد

شهركرد- ايرنا- همزمان با هفته پژوهش، از سه دستاورد صنعتي پژوهشي، عصر روز چهارشنبه در محل نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي رونمايي شد.

به گزارش ايرنا،اين سه طرح شامل سانتريوفيوژ 18هزار دور يخچال دار ،كيت تشخيص لاشه حيوانات حلال گوشت و حرام گوشت و كپر درب بند شيشه هاي صنعتي مي باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري در آيين رونمايي از اين سه دستاورد پژوهشي و علمي بر ضرورت تجاري سازي طرحهاي پژوهشي تاكيد كرد.

'قاسم سليماني دشتكي ' افزود:جوانان مستعد فراواني در چهارمحال و بختياري فعاليت مي كنند و اميد است دستاوردهاي علمي نقش مهمي در توسعه استان ايفا كند.

رييس پارك علم و فناوري چهارمحال و بختياري نيز گفت:اين سه طرح از سوي محققان مستقر در پارك علم و فناوري استان طراحي و توليد شده است.

'رحيم ابراهيمي ' افزود:هم اكنون بيش از50شركت در پارك علم و فناوري چهارمحال و بختياري مستقر شده است كه تعدادي از دستاوردهاي علمي اين شركت ها تجاري شده است.

وي افزود:تاكنون دستاوردهاي علمي محققان در پارك علم و فناوري استان در نمايشگاه هاي تركيه ،تركمنستان و تاجيكستان به نمايش در آمده است.

به گزارش ايرنا،هفته پژوهش از بيستم تا بيستم و ششم آذر است و در اين نمايشگاه كه در محل دانشكده فني پسران شهركرد بالاتر از صدا و سيما برپا شده است،آخرين دستاوردهاي پژوهشي چهارمحال و بختياري به نمايش درآمده است.

7359