۱ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۵۰
کد خبر: 81435333
T T
۰ نفر

هشت موقوفه جديد در آران و بيدگل به ثبت رسيد

۱ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۵۰
کد خبر: 81435333
هشت موقوفه جديد در آران و بيدگل به ثبت رسيد

كاشان- ايرنا- رييس اداره اوقاف و امور خيريه آران و بيدگل از ثبت هشت موقوفه جديد در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «عليرضا محلوجي» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، موقوفات را شامل وقف سه باب خانه به بقعه متبركه امامزاده عبدالله ابوزيدآباد، وقف 25 سهم از يكهزار و 500 سهم مزرعه «ريجن شهره»، وقف 37 سهم از يكهزار و 200 سهم مزرعه دولت آباد به نيت روضه خواني حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و وقف زميني به مساحت 225 متر به امامزاده هادي (ع) آران و بيدگل دانست.

وي تصريح كرد: همچنين واقفان اين شهرستان يك باب خانه مسكوني 205 متري واقع در خيابان جمهوري و يك باب منزل مسكوني 172 متري در خيابان وشاد از ديگر موقوفات ثبت شده است.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه آران و بيدگل گفت: علاوه بر اين موارد بر اساس آخرين استعلام صورت گرفته از سوي اداره ثبت اسناد و املاك، 300 پلاك وقفي جديد در آران و بيدگل شناسايي شده كه مقدمات اخذ سند، شناسايي متصرفان، تحديد حدود و احياي موقوفه درحال انجام است.

محلوجي همچنين از ارتقاي نمايندگي اوقاف و امور خيريه اين شهرستان به اداره خبر داد و اظهار داشت: اوقاف و امور خيريه آران و بيدگل به مدت 15 سال به عنوان نمايندگي فعاليت مي كرد و امسال همزمان با افزايش موقوفات از 320 به 983 موقوفه به اداره تبديل شد.

وي خاطرنشان كرد: 52 امامزاده در 35 بقعه متبركه شهرستان آران و بيدگل مدفون هستند و 80 درصد موقوفات اين شهرستان نيز زمين هاي كشاورزي است.

محلوجي با بيان اينكه طرح جامع بيشتر بقاع امامزادگان مدفون در اين شهرستان زير نظر سازمان اوقاف و امور خيريه آماده شده است، خاطرنشان كرد: از مهمترين طرح هاي در دست بررسي در كميسيون ماده پنج استان اصفهان، طرح رينگ آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علي(ع) آران و بيدگل است.

وي افزود: ساختمان جديد اداره اوقاف و امور خيريه آران و بيدگل دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.

8132/545