۲ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81435831
T T
۰ نفر

206 هزار زائر پياده وارد مشهد الرضا (ع) شد

۲ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81435831
206 هزار زائر پياده وارد مشهد الرضا (ع) شد

مشهد - ايرنا - سخنگوي جمعيت خدمتگزاران زائران پياده از ورود 206 هزار و 108 زائر پياده تا ظهر امروز به مشهد الرضا (ع) خبر داد.

حسين رضايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : اين جمعيت بعد از ايام اربعين حسيني (ع) تا ظهر شهادت امام رضا (ع) در قالب يك هزار و 144 كاروان وارد شهر مشهد شدند.

وي عنوان كرد : از اين تعداد 125 هزار و 663 نفر مرد و 80 هزار و 445 نفر ديگر را بانوان تشكيل مي دهند.

وي گفت : از اين جمعيت 61 هزار و 586 زائر كه پيش بيني اسكان در مشهد را نكرده بودند توسط جمعيت خدمتگزاران در 142 محل اسكان اعم از مدرسه ، حسينيه و مسجد اقامت داده شدند.

به گفته وي ، امروز نيز 25 هزار و 129 زائر به مشهد وارد شدند .

وي ادامه داد : طي اين ايام به منظور خدمت رساني مناسب به اين زائران در طول مسيرهاي استان در شش محور منتهي به مشهد به طور 800 كيلومتر 201 ايستگاه صلواتي بين راهي با امكانات مناسب پذيرايي ، رفاهي و بهداشتي ايجاد شد و فعال بود.

وي بزرگترين ايستگاه صلواتي در ايستگاه ملك آباد در فاصله 30 كيلومتري مشهد و كوچكترين ايستگاه نيز توسط يك خانواده روستايي در محور فريمان داير و فعال شده بود.

وي دورترين مسير كاروان هاي پياده را استان گلستان و مازندران و نزديكترين آن را گلبهار و حومه مشهد عنوان كرد.

رضايي كوچكترين زائران پياده را طفل هاي چند ماهه و مسن ترين آنها را پيرمرد 85 ساله عنوان كرد كه از شمال وارد مشهد الرضا (ع) شده بود.

حرم ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا رضا(ع) آماده 10 ميليون تشرف زائران در دهه آخر ماه صفر است.

35 ايستگاه برون شهري و درون شهري در گستره 25 هزار مترمربع فضاي سرپوشيده براي پذيرايي از زائران پياده حرم مطهر امام رضا(ع) استقرار يافته است.

اين ايستگاه هاي صلواتي شامل 12 ايستگاه برون شهري، 20 ايستگاه درون شهري و سه واحد سيار خدمات فني به منظور استقبال و پذيرايي از زائران حرم حضرت رضا(ع) تجهيز و زمينه اسكان براي 27 هزار زائر در آنها فراهم شده است.

در اين ايستگاهها 300 هزار وعده اصلي غذا و ميان وعده، اسكان، خدمات درماني و فرهنگي براي زائران پياده در نظر گرفته شده است.

همچنين امسال 330 مدرسه در مشهد با سه هزار و 90 كلاس براي اسكان زائران پياده و ديگر مسافران آماده سازي شده اند كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزايش داشته است.

مدارس آماده سازي شده براي اسكان زائران مدارس واقع در محدوده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) هستند.

كلانشهر مشهد طي روزهاي پاياني ماه صفر آماده پذيرايي از سه ميليون زائر و مسافر شده است.

2713/522