۳ دی ۱۳۹۳، ۸:۱۹
کد خبر: 81436105
T T
۰ نفر
245 واحد نانوايي متخلف در زنجان به تعزيرات حكومتي معرفي شدند

زنجان - ايرنا - مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: 245 واحد نانوايي متخلف طي 9 ماهه نخست امسال به تعزيرات حكومتي اين استان معرفي شده اند.

جمال ناصحي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه واحدهاي نانوايي يكي از مهمترين اماكني است كه به علت حساسيت و اهميت ويژه آن از ابعاد مختلف مورد توجه بازرسان بهداشت محيط قرار دارد، افزود: طي 9 ماهه نخست امسال اقدامات متعددي از قبيل نمونه برداري، بازديدهاي مستمر و تذكرات لازم بهداشتي به اين واحدها ارائه شده است.

وي يادآوري كرد: بر اين اساس 61 باب واحد نانوايي نيز در اين استان به دليل تكرار تخلفات تعطيل شده اند.

ناصحي، به شمار نمونه برداري هاي انجام شده از چگونگي فرآوري خمير نان براي عرضه به مشتريان اشاره كرد و افزود: در 9 ماه امسال يكهزار و 242 مورد نمونه برداري نان توسط كارشناسان انجام شده است.

وي اظهاركرد: از مجموع نمونه گيري هاي انجام شده 183 مورد مشكوك به استفاده از جوش شيرين و 36 مورد ديگر نيز استفاده نمك بيش از حد مجاز ثبت شده است.

مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان ادامه داد: بر اساس اقدامات و جلسات برگزار شده، آموزش هاي لازم به متصديان واحدهاي نانوايي براي منع استفاده از جوش شيرين در پخت انواع نان به دليل وجود تبعات و مضرات آن ارايه شده است.

وي بيان كرد: در برخي موارد نيز فرآيند تخمير بخوبي انجام نمي شود و ph نان بيش از حد مجاز نشان مي دهد.

مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان خاطرنشان كرد: اين روند به نوبه خود نانوايان را با چالش جدي و با مسايل قانوني درگير مي كند كه درصورت رعايت مسائل بهداشتي نيز اين موضوع قابل رفع است.

وي تصريح كرد: بر اين اساس تمامي اماكن توزيع و عرصه مواد غذايي تحت پوشش حداقل در هر ماه يكبار مورد بررسي قرار مي گيرند كه اين روند به دليل حساسيت ويژه در واحدهاي نانوايي بيشتر انجام مي شود.

ناصحي خاطرنشان كرد: بازديد از برخي واحدهاي نانوايي نيز به دليل بي توجهي به نكات و مسائل مطرح شده از سوي كارشناسان در دفعات بيشتر و در زمان كوتاهي انجام مي گيرد.

به گزارش ايرنا، هم اكنون يكهزارو 441 واحد نانوايي در سطح اين استان فعال است كه 646 واحد آن در شهر زنجان واقع شده است.

استان زنجان با يك ميليون و 100 هزار نفر جمعيت دارد در شمالغرب كشور واقع شده است.

596/7320