۳ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81437225
T T
۰ نفر
وزیر خارجه ایتالیا: ما در مبارزه علیه داعش در كنار عراق هستیم

رم - ایرنا - 'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر به بغداد و اربیل اعلام كرد كه كشورش در مبارزه علیه داعش در كنار عراق خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'ایل مساجرو'، وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر روز سه شنبه و چهارشنبه به بغداد و اربیل، به مخاطبین خود اعلام كرد كه ایتالیا در مبارزه علیه داعش در كنار عراق است.

رییس دستگاه دیپلماسی ایتالیا افزود: در این سفر 'علائم ترغیب كننده ای' از نظر نظامی ، با فتح سنجار و از نظر سیاسی از طریق توافق میان عراق و كردستان در خصوص نفت، دریافت و ابراز امیدواری كرد تا همین پیروزی در موصول نیز حاصل شود.

این سفر در پی ورود 30 نظامی ایتالیایی به منطقه كردستان غراق كه پیش قراولان 280 نظامی این كشور برای آموزش نیروهای پیشمرگ كرد در استفاده از سلاح های ارسالی ایتالیا هستند ، صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، 80 تن از نیروهای نظامی ایتالیا به بغداد انتقال خواهند یافت و مابقی در منطقه كردستان باقی می مانند.

جنتیلونی به تازگی در یك كنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس وزیران خارجه كشورهای عضو ناتو در خصوص ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه، به استقرار نیروهای ایتالیایی در این ائتلاف اشاره كرد و گفت: ایتالیا 4 فروند هواپیما برای پروازهای شناسایی در اختیار ائتلاف قرار داد كه پروازهای خود را از پایگاهی در كویت آغاز كرده اند، همچنین تحویل سلاح و كمك های بشردوستانه و 280 نظامی كه برای آموزش نیروهای كرد به عراق اعزام شده اند، روشی صحیح برای مشاركت ما در ائتلاف ضد داعش است.

'روبرتا پینوتی' وزیر دفاع ایتالیا نیز در اكتبر گذشته در مقابل كمیسیون های خارجی و دفاع پارلمان از اعزام بیش از 200 نظامی با وظیفه آموزشی به همراه ارسال مهمات و سلاح های سبك به عراق خبر داده بود.

اروپام*5*461**1010