۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳
کد خبر: 81437777
T T
۰ نفر
كليه اراضي زير كشت گندم آبي در بوكان از سطح سبز مطلوب برخوردارند

اروميه - ايرنا - مدير زراعت جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: 100 درصد از اراضي زير كشت گندم آبي و 75 درصد از درصد از اراضي زير كشت گندم ديم در بوكان از سطح سبز مطلوب برخوردارند.

جمشيد دارا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه امسال بيش از 60 هزار هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان زير كشت گندم پائيزه رفته است افزود: از سطح زير كشت ياد شده 51 هزار هكتار آن به صورت ديم و بقيه به صورت آبي كشت شده است.

وي گفت: همزمان با آغاز كشت پاييزه در بوكان نزديك به سه هزار و 630 تن انواع كودهاي شيميايي از جمله كود ازته و فسفاته مورد نياز كشت پاييزه بين زارعين اين شهرستان توزيع شده است.

دارا افزود: از آغاز فصل زراعي جاري حدود يك هزار و 140 تن بذور اصلاح شده مادري و گواهي شده نيز بين كشاورزان توزيع شده است.

وي ادامه داد: بيش از 6 هزار و 330 تن نيز بذور خود مصرفي هم توسط زارعين در مزارع استفاده شده است.

مدير زراعت جهاد كشاورزي آذربايجان غربي اضافه كرد: طرح خاك ورزي حفاظتي در سطح 10 هزار و 200 هكتار از اراضي گندم ديم و آبي بوكان نيز به اجرا در آمده كه از اين ميزان اراضي ياد شده، حدود يك هزار و 200 هكتار آن نيز به صورت كشت مستقيم، زير كشت رفته است.

وي با اشاره به سطح اراضي بيمه شده ادامه داد: در سال زراعي جاري 14 هزار و 657 هكتار از اراضي زير كشت غلات در اين شهرستان توسط بهره برداران تحت پوشش خدمات بيمه كشاورزي قرار گرفته است.

دارا با اشاره به اجراي پروژه ساماندهي ديم زارهاي بوكان جهت ارتقاي بهره وري مزارع ديم در اين شهرستان گفت: در استان آذربايجان غربي، بوكان به عنوان پايلوت براي اجراي اين طرح انتخاب شده است.

وي ادامه داد: در بيش از سه هزار هكتار از اراضي زير كشت غلات در اين شهرستان پروژه ساماندهي ديم زارهاي اجرا مي شود.

دارا اضافه كرد: در حال حاضر اين طرح در يك هزار و 823 هكتار از مزارع گندم، 932 هكتار از مزارع زير كشت جو و 50 هكتار از مزارع زيركشت نخود ديم در اين شهرستان در حال اجراست.

بوكان يكي از شهرستانهاي جنوبي آذربايجان غربي با 110 هزار هكتار اراضي قابل كشت است.

7125/581