۷ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81441292
T T
۰ نفر

قم - ايرنا - نهادهاي حوزوي درقم با صدور بيانيه هاي جداگانه اي از مردم دعوت كردند كه حضوري باشكوه در مراسم سالگرد حماسه 9 دي داشته باشند.

مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور با صدور بيانيه اي كه نسخه اي از آن روز يكشنبه دراختيار ايرنا قرار گرفت ، آمده است: حماسه عظيم يوم الله نهم دي، تجلي قدرت لايزال الهي و نقطه عطف تاريخ سراسر افتخار نظام اسلامي، فرياد بلند مردم سرافراز، قدرشناس، مقتدر و بصير ايران اسلامي است.

بيانيه حاكيست: امت انقلابي ايران با حضور پرشكوه خود در آن حماسه بزرگ با تبري از فتنه گران و وطن فروشان بيگانه پرست نشان دادند با تعهد به ارزش هاي اسلامي و پيروي از ولايت فقيه، توطئه و نقشه هاي استكبار جهاني و نوكران دست آموز او نخواهد توانست در ادامه راه امام راحل و شهدا خللي ايجاد كند.

در بخش ديگري ازاين بيانيه آمده است: نهم دي ماه مصداق بارز نصرت الهي و روز تجلي نسل سوم انقلاب درميدان حراست از اسلام و انقلاب و نظام مقتدر اصل مترقي ولايت فقيه بود و حوزه هاي علميه ضمن گراميداشت حماسه بزرگ يوم الله نهم دي از عموم حوزويان ارجمند و امت ولايت مدار جهت شركت در تجمع بزرگ عاشوراييان بصير و ميثاق با ولايت كه در روز سه شنبه هفته جاري از ساعت 10:30 در مدرسه فيضيه قم برگزار مي شود دعوت مي نمايد.



**

مركز مديريت حوزه‌ هاي علميه خواهران نيز در بيانيه اي به مناسبت يوم ‌الله نهم دي آورده است: نهم دي ماه هر سال يادآور نهم دي ماه سال 88 است، روز رويارويي جامعه مسلمان و با بصيرت ايران با گروهي قليل از غافلان و چشم به غرب دوختگاني است كه سوداي محال در سر مي پروراندند و چنين انگاشته بودند كه مي توانند با اخلال در نظم عمومي و در نقاب دروغين دفاع از مردم، راه انقلاب و مسير مستقيم آن را كه حاصل خون هزاران هزار شهيد و ايثار و فداكاري ملت بزرگ ايران است به نفع دشمنان اسلام و انسانيت و آزادي و معنويت تغيير دهند.

بيانيه حاكيست: زمان مي گذرد و هرچه جلوتر مي رويم ابعاد بيشتري از هم انديشي فتنه گران با دشمنان قسم خورده انقلاب آشكارتر مي ‌شود، تاريخ آيينه خوبي براي نسل‌ هاي آينده است، تاريخي كه به ما مي ‌گويد هيچ حركت باطلي هرگز ماندگار نشده است و هيچ منحرف مفسدي روي صلاح و فلاح را نديده است.

**

مديريت حوزه علميه استان قم نيز در بيانيه ورده است: حماسه جاويد نهم دي ، روز تجلي بصيرت و عشق و ارادت ملت غيور ايران به ولايت را مي توان از شورانگيزترين و عالي ترين جريان هاي انقلاب دانست كه با بيداري و خروش امتي آگاه به ثمر نشست و نيمه پنهان چهره مزورانه فتنه گران و براندازان دون را آشكار ساخت.

بيانيه حاكيست: نهم دي ماه به فرموده رهبر معظم انقلاب، روز تجلي قدرت خدا و حركتي ماندگار در تاريخ انقلاب اسلامي است كه حجت را بر همگان تمام كرد و نماد بارزي از هويت و ماهيت انقلاب، يعني روح ديانت حاكم بر دلهاي مردم بود، مردم بصيري كه با حضوري حماسي تومار فتنه و فتنه گر را در هم پيچيدند.

دربخش ديگري از اين بيانيه آمده است: حوزه علميه استان قم در پنجمين سالروز اين حماسه جاويد با الهام از مراجع عظام تقليد از آحاد ملت مسلمان ايران ، براي حضوري حماسي و معنوي در مراسم سالگرد نهم دي ماه دعوت مي كند.



**

تيپ مستقل 83روحانيون تبليغي رزمي امام جعفر صادق (ع) نيز با صدور بيانيه اي

آورده است: ملت غيور و ولايتمدار ايران اسلامي در 9دي 1388 با حضور به موقع در صحنه وبا پيوند شور وشعور حسيني يكي از سنگين ترين وپيچيده ترين هجمه هاي دشمن زبون در سالهاي پس از پيروزي انفلاب اسلامي را با شكست مواجه كردند.

بيانيه حاكيست: فتنه اي كه در سال 88 با كارگرداني شيطان بزرگ وسازمانهاي صهيونيستي وعوامل مزدور داخليشان با الهام از تئوري انقلابهاي رنگين وصرف وقت وهزينه بسيار در ايران اسلامي به وقوع پيوست ،گرچه خسارتهاي سنگيني به كشور وارد كرد وطعم شيرين حضورپرشور 40ميليوني در انتخابات را در ذائقه ها تلخ كرد واعتبار بين المللي ما را دچار خدشه نمود؛ اما به فضل الهي برخي از چهره هاي قدرت طلب وسرسپرده داخلي شناسايي شدند.

در قسمت ديگري ازاين بيانيه آمده است: از منظر ديگر عليرغم تلخ كاميهابي كه اين فتنه دقيق وحساب شده بر كشور وملت عزيز ايران اسلامي وارد كرد،بصيرت وژرف انديشي اين مردم هميشه در صحنه را نسبت به حيله هاي دشمن افزايش داد و مردم در برابر چنين ترفندهاي مذبوحانه اي، واكسينه كرد.

در قسمت ديگري ازاين بيانيه آمده است: ما طلاب وروحانيون بسيجي تيپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع) در شهرهاي قم ومشهد ضمن تبريك سالروز اين حماسه غرور انگيز به ملت سرافراز ايران اسلامي،يادآور مي شويم از آنجا كه گذشته چراغ راه آينده است وبايد همواره از پيروزيها وشكستها درس گرفت،جدي گرفتن توصيه هاي مكرر رهبر معظم انقلاب نسبت به نقشه هاي شوم دشمن مكار،افزايش بصيرت وروشنگري وتبعيت از فرامين روشنگرانه عمود خيمه انقلاب مقام معظم رهبري ،حضور به هنگام در صحنه ومواظبت نسبت به عدم حضور مجدد اصحاب فتنه در پستهاي كليدي از مهمترين درسها وعبرتهاي فتنه 88 است كه بايد نصب العين مردم ولايتمدار ومسئولان نظام قرار گيرد. ك/2

7408 / 553/ 550/