۸ دی ۱۳۹۳، ۹:۴۹
کد خبر: 81442054
T T
۰ نفر
مردم بحرین در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان به پا خاستند

تهران - ایرنا - مردم بحرین در سراسر این كشور در اعتراض به بازداشت شیخ 'علی سلمان' دبیركل جمعیت ملی اسلامی الوفاق توسط نیروهای رژیم آل خلیفه، تظاهرات برپا كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق، توده های خشمگین مردم بحرین در سراسر این كشور، اقدام رژیم آل خلیفه را جنون آمیز و متهورانه توصیف كردند.

تظاهرات كنندگان بحرینی تاكید كردند كه ادامه بازداشت شیخ علی سلمان نه تنها به مثابه پشت سرگذاشتن خطوط قرمز است بلكه كشور را به سراشیبی پرتگاه سوق خواهد داد و رژیم آل خلیفه مسوول تمامی پیامدهای منفی ناشی از این امر است.

شركت كنندگان در تظاهرات سراسری اعلام كردند كه آزادسازی شیخ علی سلمان یك امر ضروری، خواست ملی و وظیفه اخلاقی، ملی و دینی است.

از سوی دیگر علمای بحرین با صدور بیانیه مشترك خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شدند.

بیانیه مزبور از تمامی روحانیون و طلاب علوم دینی خواسته تا امروز از ساعت 30/9 تا 11 به وقت محلی در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان در مسجد امام صادق (ع) واقع در منطقه القفول گردهم جمع شوند.

علمای بحرین مواضع شجاعانه شیخ علی سلمان در حمایت از خواسته های بر حق مردم بحرین را ستوده و اعلام كردند: این اقدام رژیم آل خلیفه تنش و بحران جدیدی در كشور به همراه خواهد داشت.

در همین راستا، 37 سازمان مدافع حقوق بشر در سطح جهان با صدور بیانیه مشترك خواستار آزادی فوری و غیرمشروط شیخ علی سلمان شدند.

سازمانهای مزبور این اقدام رژیم آل خلیفه را در تضاد با آزادی بیان دانستند.

بر پایه همین گزارش، انجمن خیریه لبنان در لندن با صدور بیانیه ای بازداشت دبیركل جمعیت الوفاق را به مثابه وارد كردن ضربه بر آزادی ملت مظلوم بحرین و یك اقدام تحریك آمیز برشمرد.

انجمن مزبور اعلام كرده 'ما از منامه می خواهیم تا شیخ علی سلمان را كه نماد اقشار وسیعی از مردم بحرین است، هر چه زودتر آزاد كند.'

همچنین شیخ 'میثم سلمان' مسوول واحد آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین مورد تعرض قرار گرفتن شیخ علی سلمان را به مثابه خدشه دار شدن امنیت این كشور برشمرد.

وی رژیم آل خلیفه را مسوول پیامدهای امنیتی و سیاسی ناشی از این تنش پیش آمده دانست كه باعث می شود تا صحنه سیاسی و امنیتی بحرین بیش از پیش پیچیده تر شود.

بر پایه این گزارش، شیخ علی سلمان در طی مبارزه خود با رژیم دیكتاتور آل خلیفه برای اولین بار در سال 1994 بازداشت شد و پس از آن به انگلیس تبعید شد و پس از بازگشت از تبعید در سال 2001 در جمعیت ملی اسلامی الوفاق به فعالیت های سیاسی پرداخت و از زمان شكل گیری این جمعیت تا به امروز دبیركل آن بشمار می رود.

خاورم ** 1487 **1275
۰ نفر