۸ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷
کد خبر: 81443015
T T
۰ نفر
چمران: حكم تخریب طبقات اضافی پاساژ علاالدین صادر شده است

تهران - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت دو طبقه اضافه پاساژ علاالدین گفت: حكم ماده 100 در خصوص تخریب این دو طبقه اضافه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا 'مهدی چمران' عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه ریاست شورا كه طی 4 ماه گذشته بر عهده گرفته ، خاطر نشان كرد: اگر در پست های سازمانی خدمتگذار باشیم برای ما حسرت نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما مسیر قبلی شورای اسلامی شهر تهران را دنبال می كنیم و در این زمینه تاكنون بسیار موفق عمل كرده ایم.

وی در خصوص تعامل با دولت و مجلس نیز اظهاركرد: با هماهنگی مجلس می توانیم از آسیب بزرگ شهری كه شامل برهم خوردن منظر شهری و بافت های فرسوده است، جلوگیری كنیم.

وی گفت: كمیسیون شهر تهران و كلانشهرها با 13 عضو شامل نمایندگان دولت و شورای اسلامی شهر مسائل خوبی را دنبال می كند.

چمران به لایحه پیشنهادی دولت در خصوص اصلاح قانون شوراها و شهرداری ها نیز اشاره و تصریح كرد: این لایحه باید براساس یك كار كارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد كه البته حذف بند مرتبط با انتخاب شهردار از این لایحه، جای امیدواری دارد.



* حكم تخریب طبقات اضافی پاساژ علاالدین صادر شده است

در خصوص پاساژ علاالدین تخلفی صورت گرفته كه چه شهرداری منطقه و چه مالك ساختمان باید پاسخگو باشند، ضمن اینكه حكم ماده 100 در خصوص تخریب این دو طبقه صادر شده است.

وی افزود: مغازه های ساخته شده در این دوطبقه به فروش رسیده و خریداران تمامی پول را پرداخت كرده اند كه در این خصوص نیز باید قبل از تخریب تمهیداتی اندیشیده شود.



* آلودگی هوای شهر تهران را باید به صورت ریشه ای حل كرد

چمران همچنین در این جلسه در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم تعطیلی و طرح عمومی آلودگی هوا در روزهای گذشته گفت: در جلسه امروز استانداری نماینده ای از شورای شهر حضور نداشته است ولی آلودگی هوا قابل انكار نیست.

وی اظهار كرد: نمی توانیم آلودگی هوا را به یكباره حل كنیم بلكه باید آن را با دقت پیگیری و كاهش دهیم زیرا یك دلیل برای ایجاد آلودگی وجود ندارد و عوامل تاثیر گذار زیادی شهر تهران را آلوده می كند.



* دولت 100 میلیون بیشتر برای مترو پرداخت نكرده است

رییس شورای شهر تهران در مورد بودجه مترو كه سوال دیگری بود نیز خاطر نشان كرد: متاسفانه ارقام دریافتی برای مترو بسیار پایین بوده و از دولت قبلی این مشكل وجود داشته است.

وی ادامه داد: ساخت مترو برای فرودگاه امام خمینی (ره)، ورامین، قزوین و پرند بر عهده شهرداری تهران نیست و دولت باید هزینه های آن را پرداخت كند كه به دلیل عدم پرداخت های مورد نیاز این كار متوقف شده است تا باقی مانده آن پرداخت شود.



* زیرساخت ها برای جمعیت پیش بینی شده است

چمران همچنین درباره تراكم فروشی نیز گفت: طی طرح تفصیلی بر اساس آخرین یافته ها و اصلاحات صورت گرفته جمعیت پذیری شهر تهران حدود 9 میلیون نفر است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در تلاش است تا زیرساخت ها را برای جمعیتی 10.5 میلیون نفری فراهم كند تا مشكلی برای شهر تهران به وجود نیاید.

وی خاطر نشان كرد: در خصوص جمعیت پذیری شهر تهران اشتباه برداشت شده زیرا شهرداری تهران تنها قصد فراهم كردن زیر ساخت ها را دارد.

وی همچنین اظهار كرد: هیچ تراكم فروشی در شهر تهران نداشته ایم و هر اقدامی در این خصوص تخلف محسوب می شود كه می توان با آن شهردار را بازخواست كرد.

رییس شورای شهر تهران گفت: هر تراكم فروشی كه از قبل انجام شده متوقف شده است و هیچگونه اغماضی در این خصوص صورت نمی گیرد.



* از بلند مرتبه سازی ها جلوگیری شده است

رییس شورای شهر تهران در خصوص بلند مرتبه سازی های ساختمان های غرب تهران گفت: بلند مرتبه سازی های غرب تهران متوقف شده و هیچ كس حق ساختن بیش از طبقات مشخص را ندارد كه در صورت این اتفاق با تخریب آن مواجه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به خیابان 17 شهریور گفت: برخی از مردم از این موضوع ناراحت هستند و باید اصلاحاتی در این منطقه صورت بگیرد.



*اطلاع رسانی در زمینه سموم محصولات كشاورزی مردم را به دردسر می اندازد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود سموم در محصولات كشاورزی اظهار كرد: آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی در این زمینه به جز دردسر برای مردم چیزی به همراه ندارد و اعلام كردیم كه به دنبال راه حل ها هستیم و كمیسیون سلامت این موضوع را پیگیری می كند.



* صدور پروانه های ساخت و ساز به یك سوم كاهش یافته است

چمران با اشاره به درآمد پایدار شهرداری تهران اظهار كرد: در حال حاضر صدور پروانه های ساخت به یك سوم كاهش یافته است و ساختمان های ریز دانه كمتر مجوز گرفته اند.

وی گفت: هیچ گونه فروش تراكم در شهر تهران نداریم و آنچه اجرا می شود بر اساس طرح های تفصیلی و جامع شهر تهران است.

چمران با بیان اینكه مصوبات باغات در شهر تهران اجرا می شود افزود: در مقابل حذف و قطع یك درخت هم حساس هستیم و با آن مقابله می كنیم.

وی ادامه داد: آنچه در شهر تهران وجود دارد تراكم فروشی نیست بلكه دریافت عوارض است.



*هر حسابی كه در شهرداری باز می‌شود باید با تصمیم شورا باشد

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نظارت بر حساب های شهرداری تهران گفت: سیستم نظارت آنلاین و شفاف است و هر حسابی كه شهرداری باز می كند، توسط شورا نظارت می شود.

وی گفت: هر حساب و كتابی باید با تصمیم شورا باشد و هر حسابی كه در شهرداری باز می‌شود باید با تصمیم شورا صورت گیرد و به عنوان مثال جرایم قطع درختان به حساب سازمان پارك‌ها و همچنین فروش آرم‌های ترافیك به حساب معاونت حمل و نقل ترافیك واریز می‌شود و تمامی این موارد شورا و شهرداری نظارت دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان هزینه كرد شهرداری تهران در شهر كربلا و در ایام اربعین حسینی خاطر نشان كرد: شهرداری هنوز گزارشی در این خصوص ارائه نكرده است.



* سه عضو شورای شهر تهران در خصوص بدهی های دولت معرفی شده اند

وی همچنین در خصوص بدهی دولت به شهرداری گفت: دولت نه تنها به شهرداری تهران بلكه به شهرداری های كل كشور بدهی هایی دارد كه باید پرداخت شود؛ در حال حاضر سه نفر از اعضای شورای شهر( اسماعیل دوستی، محسن سرخو و رضا تقی پور) به عنوان نمایندگان شورا با دولت تعامل می كنند.



*عضویت در شورا و فدراسیون شغل محسوب نمی ‌شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت حسین رضازاده عضو شورای اسلامی شهر تهران برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری گفت: ما مكاتبات لازم را با سازمان بازرسی انجام داده‌ایم و امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

وی با اشاره به ملاقات با وزیر ورزش گفت: در این زمینه صحبت‌هایی عنوان شده كه وزارت ورزش اعلام كرده‌ كه سازمان بازرسی در این زمینه ایراداتی را گرفته است.

وی همچنین افزود: مكاتباتی با سازمان بازرسی انجام شده چرا كه عضویت در شورا و عضویت در فدراسیون انتخابی است و انتصابی نیست.



*ایده شورا در خصوص گورستان های شرق و غرب عملیاتی نشد

چمران در ادامه در خصوص آخرین وضعیت گورستان جدید شهر تهران گفت: شهرداری تهران در این زمینه تلاش‌هایی كرده و مكان هایی مشخص شده اما تا پایان مراحل كاری اعلام نمی كنیم تا در قیمت آن تاثیری نگذارد.

وی گفت: البته در این زمینه ایده ما در خصوص گورستان شرق و غرب هنوز عملیاتی نشده است كه این موضوع از دوره دوم در شورای شهر پیگیری شده است.

تهرام/7244/7561/1348
۰ نفر