۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8144531
T T
۰ نفر
روحانی سوری، خواهان وحدت مسلمانان در رویارویی با توطئه های دشمنان شد ....................................................................
دمشق، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/02/86 خارجی.سوریه.سیاسی.فرهنگی.مذهبی.همایش.علمای عراق.کفتارو.
شیخ "صلاحالدین کفتارو" روحانی سرشناس اهل سنت و رییس "مجتمع اسلامی شیخ کفتارو" در سوریه، خواستار وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در راه مقاومت برابر توطئه چینی های دشمنان شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کفتارو این خواسته را روز یکشنبه در مراسم گشایش کنگره ی سالانه ی تشکل علمای عراق در "مجتمع اسلامی شیخ کفتارو" در دمشق مطرح کرد.
رییس مجتمع اسلامی کفتارو گفت: "دشمنان، ما را بدون استثنا تروریسم قلمداد کرده اند، چه خوب است، با یکدیگر دوستی و همکاری داشته باشیم و در یک جبهه ی متحد با دشمنان مبارزه کنیم".
وی با تاکید بر اهمیت پیروی از تعالیم پیامبر اسلام (ص )، افزود: وجود مذاهب اسلامی به هیچ وجه، حاکی از وجود تفرقه میان مسلمانان نیست، بلکه عامل غنای شریعت اسلامی است.
کفتارو تصریح کرد: "اگر حزب الله و سید حسن نصر الله مظهر تشیع هستند، همگی ما به شیعه بودن افتخار می کنیم، و اگر جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین مظهر تسنن هستند، همگی ما به سنی بودن مفتخریم".
در مراسم گشایش نخستین کنگره ی سالانه ی تشکل علمای عراق، "عبداللطیف الهمیم" دبیر کل این تشکل، شیخ "احمد حسون" مفتی اعظم سوریه، صلاحالدین کفتارو رییس مجتمع اسلامی شیخ کفتارو، و هیات هایی از کشورهای مختلف اسلامی از جمله لبنان و اندونزی شرکت داشتند.
در این کنگره که تحت عنوان "عراق یکپارچه در مقابله با اشغالگری و طایفه گری"، برگزار می شود، دهها نفر از شخصیت های عراقی مخالف حضور اشغالگران در این کشور حضور دارند.
خاورم 5 / 2131 / 2133 / 290 شماره 156 ساعت 27:23 تمام انتهای پیام I23.23-27-39
۰ نفر