۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81445374
T T
۰ نفر
ثبت دقيق آمارهاي اقليمي، نيازمند تجهيزات به روز هواشناسي است

بروجرد - ايرنا - رييس اداره هواشناسي بروجرد گفت: ثبت دقيق آمارهاي اقليمي ، نيازمند داشتن تجهيزات و ادوات به روز هواشناسي است.

'بهروز ياراحمدي' عصر سه شنبه در گردهمايي روساي ادارات هواشناسي استان لرستان در محل اداره هواشناسي بروجرد افزود: به روز رساني تجهيزات و ادوات ايستگاههاي هواشناسي باعث مي شود تا اطلاعيه ها و پارامترهاي اقليمي دقيق تر ثبت شوند.

وي اضافه كرد: ايستگاه هواشناسي بروجرد از 25 سال قبل فعاليت خود را آغاز كرده و تمام اطلاعات و پارامترهاي جوي و امارها را به صورت شبانه روزي ثبت نموده و در اختيار شركتها، كارخانجات، دستگاههاي نظامي و حوزه كشاورزي قرار مي دهد تا بر اساس اطلاعات جوي، تصميمات و برنامه ريزي بهتر براي هر حوزه لحاظ شود.

وي با بيان اينكه 10 ايستگاه باران سنجي در نقاط مختلف بروجرد وجود دارد ، افزود: اين تعداد ايستگاه با توجه به پراكنش بارندگي در بروجرد جوابگو نيست.

ياراحمدي اضافه كرد: ايستگاه هواشناسي بروجرد جزو ايستگاههاي اصلي در كشور است كه نقشه هاي هواشناسي نيز بر اساس آمار و اطلاعاتي كه از اين ايستگاهها مخابره مي شود، تهيه مي شود.

وي خواستار تخصيص اعتبارات بيشتر به اين اداره شد و افزود: تجهيزات به روز و جديد مي تواند ضريب پيش بيني هواشناسي را بالا ببرد و اين امر در راستاي تامين اعتبارات به اين سازمان امكان پذيراست.

وي بودجه امسال اين اداره را 14 ميليون تومان اعلام كرد و افزود: با توجه به بالا بودن نرخ تجهيزات، اين ميزان بودجه جوابگوي نوسازي تجهيزات نيست.

دراين جلسه مقرر شد با توجه به برف گير بودن و سردسير بودن جاده هاي بروجرد، پيشنهاد داده شده تا ايستگاه هاي هواشناسي جاده اي نيز در محور اشترينان بروجرد به صورت آنلاين و اتوماتيك ايجاد شود تا قبل از مسدود شدن جاده ها در اثر برف، گزارشات لازم مخابره شود.

7189/630