۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81449062
T T
۰ نفر
گزينشگران با جذب نيروهاي مستعد تاثير مستقيم بر سلامت اداري دارند

اراك - ايرنا - عضو هيات مركزي گزينش قوه قضاييه گفت: گزينشگران با جذب نيروهاي مستعد و توانمند به صورت مستقيم بر سلامت نظام اداري اثرگذار هستند.

حجت الاسلام والمسلمين «محسن عطري نژاد» روز شنبه در همايش گزينشگران استان مركزي افزود: سلامت اخلاقي و وجدان كاري دو مساله مهم در گزينش است و تحقيق و مصاحبه به عنوان دو ابزار مهم بايد در خدمت آن باشد.

وي با بيان اينكه موارد تحقيق بايد در مصاحبه محرز شود، اظهاركرد: مسائل مورد ادعاي تحقيق، با سوال و جواب مستقيم و غيرمستقيم از سوي مصاحبه گر، در مصاحبه مشخص مي شود و مي توان با روانكاوي روحيات و افكار داوطلب، ابعاد شخصيتي او را روشن كرد.

عضو هيات مركزي گزينش قوه قضاييه گفت: فرد مصاحبه گر بايد گشاده رو، خوش برخورد، صبور، با تقوا و رازدار و از جهت روحي رواني، توانايي استرس زدايي و برقراري ارتباط صميمي و موثر با افراد را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمين عطري نژاد بيان كرد: گزينش گر بايد براساس دانش، دقت و رابطه عاطفي فرايند مصاحبه را انجام دهد و تكريم فرد مصاحبه شونده و كشف و برجسته سازي استعدادها و توانمندي ها از نكات ضروري در اين مساله است.

وي افزود: گزينشگران بايد توجه داشته باشند كه امر مصاحبه متناسب با شرايط سني، تحصيلي، خانوادگي و فرهنگي افراد صورت گيرد تا در روند انجام آن جنبه هاي مختلف شخصيت مصاحبه شونده احراز شود.

حجت الاسلام والمسلمين عطري نژاد با تاكيد بر انجام كار پژوهشي گفت: بايد بررسي شود چرا برخي افراد پس از گذشت مدتي كه از فيلتر گزينش عبور مي كنند، از نظر اداري دچار مشكلات عديده فساد و ناهنجاري هاي مختلف مي شوند؟

وي افزود: تحليل و حاصل اين قبيل كارهاي پژوهشي بايد از سوي گزينشگران مورد توجه قرار گيرد تا با دقت و حساسيت بالا از ورود افراد ناسالم به پيكره اداري جلوگيري شود.



*** پيكره مقتدر اداري با پايش موثر گزينشگران حاصل مي شود

رييس كل دادگستري استان مركزي نيز در اين همايش گفت: گزينشگران بايد از ورود عناصر وابسته و خودفروخته كه به اسلام، نظام و مردم اعتقاد ندارند، در پيكره اداري جلوگيري كنند و پيكره مقتدر اداري با پايش موثر گزينشگران حاصل ي شود.

حجت الاسلام والمسلمين «حكمتعلي مظفري» افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بعد از يك هزار و 400 سال خون دل خوردن هاي اولياي بزرگ الهي امروز به عنوان يك امانت بسيار بزرگ در اختيار ما قرار گرفته است كه همه موظفيم از آن حراست و حفاظت كنيم.

رييس هسته گزينش قوه قضاييه استان مركزي ادامه داد: گزينش يك فيلتر است و اين امر در دستگاه قضايي، آموزش و پرورش و دانشگاه ها ، حساسيت بيشتري دارد و به دور از دخالت دادن سليقه هاي شخصي، بايد افراد شايسته طبق اصول قانوني و شرعي در پيكره اداري كشور بكارگيري شوند.



*** گزينش كاري با ارزش است

رييس حوزه هاي علميه استان مركزي و امام جمعه موقت شهرستان اراك نيز گفت: گزينش ؛ كاري خدايي، بسيار سخت و فوق ارزش ها است.

حجت الاسلام والمسلمين «سيدعلي حسيني» افزود: اگر كار گزينش به درستي انجام شود، جامعه اصلاح خواهد شد.

وي بيان داشت: اگر فرد مستعدي كه پدرش زياد خوشنام نيست، اما خودش آمادگي لازم را براي كار دارد و مي خواهد با تمام استعداد و سلول هايش براي جامعه كار كند، نبايد اين فرد در گزينش رد شود. ك/2

588/559/ 684
۰ نفر