۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81449141
T T
۰ نفر
ایران و امارات همكاری های خود را در بخش حمل ونقل هوایی گسترش می دهند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواپیمایی كشوری و سفیر امارات متحده عربی در تهران زمینه های افزایش همكاریهای حمل و نقل هوایی بین دو كشور در بخش پروازهای عبوری، همكاری های آموزش هوانوردی و ایجاد تسهیلات لازم برای مسافران ایرانی در فرودگاه های امارات را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، علیرضا جهانگیریان در این نشست اظهار داشت: چنانچه امكانات و ظرفیت هایی موجود حمل و نقل هوایی غیرنظامی امارات، در جهت كمك به توسعه صنعت هوانوردی بین دو كشور قرار گیرد، شرایط خوبی در توسعه روابط میان دو كشور به وجود می آید.

وی سطح روابط اقتصادی و اجتماعی بین دو كشور را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: همواره روابط اقتصادی امارات با ایران در بالاترین سطح قرارداشته و جز سه كشور اول در مبادلات اقتصادی به شمار می رود.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، افزود: به تبع این سطح روابط اقتصادی، روابط حمل و نقل هوایی بین دو كشور نیز همواره از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است.

جهانگیریان خاطرنشان كرد: سازمان هواپیمایی كشوری نیز به عنوان نهاد حاكمیتی در حوزه هوانوردی مایل است سطح روابط بین دو كشور را به نحو مطلوبی گسترش دهد.

وی تصریح كرد: ما در تصمیم گیری های خود منافع ملی را در نظر می گیریم اما امیدواریم به دلیل پیوستگی مذهبی و جغرافیایی بین دو كشور این ملاقات و مذاكرات در زمینه گسترش همكاری های هوایی به تحقق اهداف دو كشور كمك كند.

جهانگیریان حفظ منافع دو كشور را لازمه گسترش همكاری های هوایی دانست و گفت: در حال حاضر 4 شركت هواپیمایی اماراتی با 52 پرواز در هفته در ایران فعالیت می كنند و شركت های هواپیمایی ایران نیز 140پرواز در هفته به فرودگاه های امارات انجام می دهند.

وی، با بیان اینكه ایران با 80 میلیون جمعیت، بازار بزرگی برای شركت های هواپیمایی امارات به شمار می رود، افزود: علاقه داریم اتباع ایرانی در اقصی نقاط دنیا با هواپیماهای مطمئن و ایمن سفر كنند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری یادآور شد: برای گسترش همكاریهای حمل و نقل هوایی موجود بین دو كشور لازم است روابط دو كشور نسبت به گذشته توسعه یابد و لازم است طرف اماراتی یك برنامه مدون تهیه و مكانیزم هایی را برای حفظ منافع دو طرف ارایه كند.

جهانگیریان ابراز داشت: در طول چند ماه گذشته به دلیل مخاطرات منطقه، عبور از فضای ایران و منطقه خلیج فارس به طور چشمگیری افزایش یافته به همین دلیل ایران خواستار انجام هماهنگی جدید بین دو كشوراست. همچنین با توجه به فضای بین المللی جدید در نظر داریم تعاملات با كشور امارات را افزایش دهیم.

سیف محمد عبید الزعابی سفیر امارات عربی متحده در جمهوری اسلامی ایران نیز حجم مبادلات بین دو كشور را 20 میلیارد دلار عنوان كرد و گفت: چنانچه تاكنون موانع و مشكلاتی بین دو كشور وجود داشته اما این موانع مربوط به گذشته است و امیدواریم دیگر تكرار نشود.

وی گفت: در سیاست های جدید شركت های اماراتی موظفند در چارچوب مقررات وضع شده و با هماهنگی سازمان هواپیمایی كشوری ایران ایفای نقش كنند. الزعابی تعداد مسافران هوایی ایرانی به امارات متحده عربی را 453 هزار مسافر عنوان كرد و گفت: در جریان تحریم علیه ایران، امارات همواره در زمینه های مختلف به ایران كمك بویژه در زمینه صادرات و واردات نقش مهمی ایفا كرده است.

سفیر امارات عربی متحده در ایران خواستار مذاكرات بیشتری با كشورمان شد و گفت: اماراتی ها در نظر دارند چنانچه مشكلات منطقه حل شود به پرواز از مسیر ایران ادامه دهند.

اقتصام(1)1108**1558
۰ نفر