۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8145115
T T
۰ نفر
وزیر راه جمهوری آذربایجان خواستار گسترش همکاری در بخش حمل و نقل با ایران شد ...................................................................
باکو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/02/86 خارجی.اقتصادی.جمهوری آذربایجان "ضیا محمداف" وزیر راه و نقلیات جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه خواستار گسترش همکاریهای دوجانبه کشورش با جمهوری اسلامی ایران در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا شد.
به گزارش ایرنا، محمداف در دیدار با "ناصر حمیدی زارع " سفیر کشورمان در باکو گفت: جمهوری آذربایجان از ارتقای بیش از پیش مناسبات دو کشور در بخش های مختلف حمل و نقل استقبال می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با توافق مقامات عالی رتبه ایران و جمهوری آذربایجان سطح همکاریهای دوجانبه برای ایجاد زیرساختهای لازم حمل و نقل و ترانزیت کالا گسترش یابد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور عزم مقامات جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط دو جانبه را یادآور شد.
حمیدی زارع گفت: همکاریهای حمل و نقل دو کشور همسایه در بخشهای مختلف زمینی ، ریلی ، دریایی و هوایی قابل گسترش است و طرفهای ایرانی برای ارتقای همکاری مشترک با همتایان آذربایجانی خود آمادگی دارند.
براساس این گزارش ، طرفین در این دیدار درباره همکاریهای حمل و نقل دو جانبه و منطقه ای از جمله طرحهای کریدور شمال جنوب و تراسیکا، رفع موانع و تسهیل امور حمل و نقل و نیز دیدار متقابل مقامات دو کشور تبادل نظر کردند.
خاورم/245/1366 شماره 052 ساعت 41:10 تمام انتهای پیام I26.10-41-37
۰ نفر