۱۵ دی ۱۳۹۳، ۸:۰۳
کد خبر: 81451223
T T
۰ نفر
گچساران از قطب هاي توليد بذرهاي اصلاح شده گندم كشور است

گچساران - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: مركز تحقيقات جهاد كشاورزي امامزاده جعفر از توابع شهرستان گچساران يكي از قطب هاي توليد بذرهاي اصلاح شده گندم در كشور است.

جعفر گوهرگاني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مركز تحقيقات جهاد كشاورزي امامزاده جعفر امسال افزون بر تامين نياز كشاورزان كهگيلويه و بويراحمد، سه هزار و 500 تن بذر به ساير نقاط كشور صادر كرده است.

وي اظهار كرد: اين ميزان بذر اصلاح شده به 11 استان كشور از جمله فارس، بوشهر، خراسان شمالي، اردبيل، ايلام و خوزستان صادر شده است.

وي با اشاره به اهميت استفاده از بذرهاي اصلاح شده براي افزايش توليد در واحد سطح تصريح كرد: بهره گيري از بذور اصلاح شده راهكاري براي توليد بيشتر و افزايش درآمد كشاورزان است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: امسال شش هزار و 500 تن بذر اصلاح شده بين كشاورزان اين استان توزيع شده است.

گوهرگاني از برنامه ريزي براي افزايش استفاده بهره برداران كهگيلويه و بويراحمد از بذرهاي اصلاح شده به 20 هزارتن در سال خبر داد و ابراز داشت: شش سايت توليد بذر اصلاح شده در اين استان راه اندازي شده است تا زمينه اين برنامه فراهم شود.

وي ميزان زمين هاي زراعي كهگيلويه و بويراحمد را 140 هزار هكتار برآورد كرد و گفت: در صورت استفاده از بذرهاي اصلاح شده ميزان توليد گندم 30 درصد در واحد سطح افزايش خواهد يافت.

گوهرگاني ميزان خريد تضيني گندم مازاد بر مصرف كشاورزان اين استان در سال زراعي جاري را 45 هزار تن ذكر كرد.

8143/671