۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81451525
T T
۰ نفر
ارايه تسهيلات منابع صندوق توسعه ملي به متقاضيان پرورش ماهي در قفس

تهران - ايرنا - رئيس سازمان شيلات ايران گفت: براي توسعه پرورش ماهي در قفس، متقاضيان و سرمايه گذاران مي توانند از تسهيلات منابع صندوق توسعه ملي بهره مند شوند.

حسن صالحي روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، افزود: طبق سياست هاي بانكي، با توجه به ميزان توليد بايد 20 درصد آورده از سوي سرمايه گذاران پرورش ماهي در قفس و مابقي از طريق وام بانكي تامين شود.

وي اظهار داشت: متقاضيان براي سرمايه گذاري در پرورش ماهي در قفس مي توانند با مراجعه به ادارات كل شيلات و نظام مهندسي كشاورزي استان هاي ساحلي براي دريافت موافقت اصولي اقدام و پس از استعلام، مجوز فعاليت خود را دريافت كنند.

وي تصريح كرد: پس از صدور مجوز فعاليت، متقاضيان مي توانند با درخواست وام از طريق ادارات كل شيلات استان هاي ساحلي از تسهيلات بانكي استفاده كنند.

به گفته وي، در تلاش هستيم تا بانك كشاورزي به طور متمركز بتواند از طريق صندوق توسعه ملي منابع لازم را تامين كرده و در اختيار سرمايه گذاران پرورش ماهي در قفس قرار دهد.

به گفته صالحي، در اين روش ماهي به صورت محصور در قفس در منابع آبي آزاد پرورش داده مي شود به نحوي كه ماهي درون قفس قرار مي گيرد و آب به صورت آزاد بين منبع آبي و قفس در جريان است.

وي هدف از اجراي طرح پرورش ماهي در قفس را انتقال دانش فني آبزي پروري دريايي به كشور، دستيابي به توليد انبوه ماهيان با ارزش دريايي و تامين گوشت ماهي مورد نياز، ايجاد اشتغال در استانهاي ساحلي، جلوگيري از صيد غيرمجاز، ايجاد ارزآوري و افزايش درآمد ملي، بازسازي ذخاير ماهيان دريايي و كاهش فشار در برداشت ذخاير طبيعي و جذب سرمايه گذاران در جهت فعاليتي نوين در كشور برشمرد.

رئيس سازمان شيلات ايران استفاده از تمام منابع آبي از قبيل دريا، درياچه، استخرهاي ذخيره، استخر و رودخانه ها، كاهش نسبي در سرمايه گذاري اوليه و عدم نياز به آب فراوان، سهولت در برداشت محصول، سهولت در بررسي و مشاهده و نمونه برداري ازماهيان در طول دوره پرورش را از مزاياي اين طرح برشمرد.

وي به موفقيت پرورش ماهي در قفس در درياي خزر استان هاي گيلان و مازندران اشاره كرد و گفت: در راستاي اجراي اين طرح برداشت ماهي در استان مازندران صورت گرفته و امسال نيز برداشت ماهي در مازندران و هرمزگان انجام خواهد شد.

وي اظهار داشت: در نظر داريم با حمايت از سرمايه گذاران پرورش ماهي در قفس را در ساير استان هاي كشور تعميم دهيم.

اقتصام(4)9186**1558
۰ نفر