۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81453463
T T
۰ نفر
شهرك اشتغال و آموزش فنی و حرفه ای زندانیان در آذربایجان غربی ایجاد می شود

ارومیه - ایرنا - مدیركل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: شهرك اشتغال و مراكز آموزش فنی و حرفه ای زندانیان در سه نقطه از استان احداث می شود.

علی جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد و توسعه اشتغال و همچنین زمینه سازی برای كسب درآمد زندانیان متقاضی كار در زندان ها از اهداف ایجاد این شهركهای فنی و حرفه ای است كه در سه منطقه مركز، شمال و جنوب استان با موافقت استاندار آذربایجان غربی احداث می شوند.

وی اظهار كرد: با توجه به دستور استاندار آذربایجان غربی تمامی فرمانداران استان موظف هستند با اداره كل زندان ها در این خصوص همكاری كنند.

وی اضافه كرد: نخستین شهرك در مركز ارومیه قرار است در یك كیلومتری جاده سلماس در زمینی به مساحت شش هزار و 650 مترمربع عرصه و دو هزار و 360 مترمربع اعیانی در قالب كارگاه های تولیدی ایجاد شود.

مدیركل زندانهای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نقشه تغییر كاربری فضای مورد نظر در دست مطالعه است كه در صورت واگذاری، برنامه ریزی های لازم برای ایجاد شهرك اشتغال و حرفه آموزی انجام می شود.

وی اظهار كرد: البته در شمال و جنوب استان شهرستانی برای ایجاد شهرك اشتغال و فنی و حرفه ای مشخص نشده كه بزودی تعیین می شود.

جلیلی افزود: در این شهرك ها زندانیان واجد شرایط با محكومیت زیر یك سال حبس و یا زندانیانی كه یك سال از حبس شان مانده، شاغل می شوند.

وی هدف اصلی از ایجاد این شهرك را كاهش جمعیت كیفری و اشتغال زندانیان پس از آزادی در این مراكز عنوان كرد و گفت: این زندانیان پس از آزادی صاحب شغل شده و معاش خانواده های خود را تامین می كنند.

وی ادامه داد: هم اكنون بیش از 30 رشته فنی حرفه ای در زندان های استان آموزش داده می شود كه آموزش معرق كاری، منبت كاری، برق كاری، سفت كاری، فرش بافی، گل كاری، آرایشگری ،كامپیوتر و حسابداری از جمله آنهاست.

8137/581