۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۳۳
کد خبر: 81456776
T T
۰ نفر
معاون وزیرخارجه: آماده لغو متقابل روادید با همسایگان هستیم

مشهد - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور گفت: آمادگی لغو روادید ورود به ایران برای گردشگران کشورهای همسایه در صورت انجام عمل مشابه از سوی طرف مقابل برای سفر گردشگران ایرانی را داریم.

"حسن قشقاوی" روز پنجشنبه در مراسم پایانی سومین نشست منطقه ای تخصصی گردشگری سلامت استانهای شرق و شمال شرق کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که برای تمام کشورها به ویژه کشور های همسایه کار لغو روادید یا تسهیلات صدور ویزا را به شرط انجام عمل مشابه از سوی طرف مقابل انجام دهد.

وی گفت: با توجه به لغو روادید ورود گردشگران ایرانی به کشور کویت، ما نیز متقابلا همین اقدام را در ارتباط با اتباع کشور کویت انجام می دهیم.

وي با بيان اينکه در عين حال مصالح ملي را در اين زمينه مي سنجيم، اظهار کرد: ويزاي سلامت هم اکنون نصف هزينه ويزاي عادي را دارد و اين نشان از همکاري جمهوري اسلامي در اين زمينه است.

قشقاوي ادامه داد: ايران جزيره امن و ثبات براي گردشگران خارجي است و در چند سال گذشته هيچ گونه اتفاقي براي گردشگران ورودي به ايران نيفتاده است و در اين زمينه اطمينان کامل داريم.

وي گفت: در عين حال با افرادي که با نيت سوء و در پوشش گردشگر وارد کشور شوند رفتار مطابق عمل آنان را خواهيم داشت و اين مسئله به هيچ وجه اهميت و امنيت گردشگران را خدشه دار نمي کند.

وي با بيان اينکه برنامه ريزي هايي در زمينه لغو صدور ويزا با کشورها همسايه در حال انجام است، افزود: در نظر داريم در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) صدور ويزا را با شرايط خاص لغو کنيم.

معاون وزير امور خارجه با بيان اينکه پارسال دو ميليون نفر از کشور عراق به ايران سفر کردند،

گفت: هزينه ويزا براي عراق 15 يورو است، در حالي که کشور عراق بين 40 تا 60 دلار هم هزينه صدور ويزا براي ايران را داشته است اما همچنان روال ما تعامل با همسايگان است.

سومين نشست منطقه اي تخصصي گردشگري سلامت استانهاي شرق و شمال شرق کشور با رويکرد گردشگري کشورهاي آسياي ميانه، افغانستان، پاکستان و کشورهاي حوزه خليج فارس به منظور بررسي فرصتها و رفع موانع توسعه گردشگري سلامت استان خراسان رضوي برگزار شده است.

در اين نشست مديران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هاي مازندران، گلستان، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و سمنان حضور دارند./2

7496 / 664