۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۴۶
کد خبر: 81460446
T T
۰ نفر
دیدار نخست وزیر عراق با رییس جمهوری مصر در قاهره

تهران – ایرنا – 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق روز یكشنبه در نخستین روز دیدار رسمی از قاهره كه قرار است تا فردا طول بكشد،‌ با 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهوری مصر ملاقات كرد.

به گزارش شبكه خبری 'اسكای نیوز' از قاهره به نقل از یك مقام مسوول مصر، هدف از دیدار العبادی از این كشور، بررسی راه های تقویت روابط دو جانبه در تمامی حوزه های همكاری مشترك است.

وی افزود: دو طرف، آخرین تحولات اوضاع منطقه خاورمیانه به ویژه عملیات مبارزه با تروریسم را در خاك عراق، بررسی خواهند كرد.

قرار است العبادی با 'ابراهیم محلب' همتای مصری خود برای گفت و گو درباره راه های گسترش همكاری های اقتصادی و مشاركت مصر در تلاش های ازسرگیری بازسازی عراق در در آینده، دیدار كند.

العبادی كه به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های بلندپایه مصر درباره مناسبات دوجانبه و مسایل مهم منطقه ای وارد پایتخت مصر شد، در فرودگاه قاهره مورد استقبال 'ابراهیم محلب' نخست وزیر و 'مصطفی كمال مدبولی' وزیر مسكن این كشور قرار گرفت.

پیشتر دفتر نخست وزیری عراق اعلام كرده بود كه این سفر 2 روزه بخشی از سفرهای منطقه ای وی محسوب می شود كه با هدف 'گشودن فصل جدیدی از همكاری ها و مناسبات میان عراق و سایر كشورهای جهان' صورت می گیرد.

العبادی اواخر مهر سال جاری در نخستین سفر رسمی اش به عنوان نخست وزیر عراق، در راس هیاتی عالی رتبه متشكل از وزیران مهم كابینه اش، به تهران آمد.

وی همچنین اوایل دی ماه برای دیدار با مقام های بلند پایه تركیه و گفت و گو درباره مناسبات دو جانبه و مسایل مهم منطقه ای به این كشور سفر كرد.

خاورم**1486**1010