۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81461750
T T
۰ نفر
نخست وزیر صربستان بر گسترش همكاری های دو جانبه با ایران تاكید كرد

بلگراد-ایرنا-نخست وزیر صربستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در روز دوشنبه بر افزایش همكاری های دو كشور بخصوص در زمینه های اقتصادی تاكید كرد.

به گزارش ایرنا،'آلكساندر ووچیچ' در دیدار با 'مجید فهیم پور' وعده داد كه دولت صربستان طی 10 روز آینده رییس كمیسیون مشترك در امور همكاری های اقتصادی، تجاری، علمی و فنی را در سطح وزیر تعیین خواهد كرد.

ووچیچ همچنین به سیاست های مستقل صربستان تاكید كرد و گفت: صربستان درمسیر اتحادیه اروپا قرار دارد، اما در عین حال سیاست مستقلی را در پیش گرفته و بدون دخالت عامل دیگری این سیاست را بطور مستقل اجرا و از منافع ملت خود حفاظت می كند.

نخست وزیر صربستان همچنین در این دیدار از سیاست اصولی ایران در قبال كوزوو تشكر و قدردانی كرد.

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز با اشاره به سیاست خردمندانه دولت صربستان در پیشبرد این كشور ابراز امیدواری كرد كه اصلاحات در نهاد های مختلف صربستان موفقیت و پیشرفت های بزرگی را برای این كشور داشته باشد.

فهیم پور همچنین نخست وزیر صربستان را از پیشرفت مذاكرات برنامه هسته ای كشورمان آگاه كرد و از برخورد دیپلماسی بلگراد نسبت به این موضوع استقبال كرد.

طرفین همچنین به دیدارهای مقام های دو كشور در آینده نزدیك اشاره كردند.

دیدار و گفت و گوی نخست وزیر صربستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در رسانه های مطبوعاتی و الكترونیكی صربستان بازتاب گسترده ای داشته است.

اروپام**4**436**1010
۰ نفر