۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۲۰
کد خبر: 81463476
T T
۰ نفر
دوره هاي تخصصي پخت نان در آستارا برگزار مي شود

آستارا ـ ايرنا ـ معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار آستارا گفت: دوره‌هاي آموزش‌ تخصصي در زمينه پخت نان به منظور افزايش كيفيت آن در سال جاري در اين شهرستان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، وحيد پورحضرت عصر سه شنبه در جلسه كميته آرد و نان آستارا در محل فرمانداري اين شهرستان افزود: با نانوايي ‌هاي متخلف در چارچوب موازين قانوني به شدت برخورد مي‌شود.

وي نگاه فرمانداري اين شهرستان را به تامين امنيت و ارزاق مردم نگاه ويژه اي خواند و اضافه كرد: در اين راستا يكي از اولويت‌هاي بسيار مهم اين فرمانداري نظارت و رسيدگي مستمر به نحوه ارائه خدمات مطلوب در حوزه آرد و نان به مردم است.

پورحضرت با بيان اينكه اعضاي شوراي آرد و نان بايد به صورت تخصصي ضمن بررسي راهكارها ، برنامه‌هاي اجرايي خود را براي افزايش كيفيت نان ارائه كنند ، اظهار كرد: توجه به كيفيت ، كميت و بهداشت نان بايد همواره در سرلوحه كار نانوايي ‌ها قرار گيرد و در اين زمينه هرگونه كم كاري و بي‌توجهي پذيرفتني نيست و با نانوايان متخلف به شدت مطابق قانون برخورد مي ‌شود.

معاون عمراني و برنامه‌ريزي فرماندار آستارا با تاكيد بر اينكه دستگاه‌هاي ذيربط و نظارتي بايد نسبت به پلمپ واحدهاي متخلف نانوايي در سطح شهرستان اقدام كنند ، گفت: در اين راستا طبق مصوبه كميته آرد و نان شهرستان گشت‌هاي بازرسي مشترك به صورت روزانه از واحدهاي نانوايي سطح شهرستان بازديد مي ‌كنند.

پورحضرت با تقدير از فعاليت و كنترل كارشناسان اداره استاندارد اين شهرستان بيان كرد: كارشناسان اداره استاندارد بايد به صورت دوره‌اي نسبت به نمونه‌برداري آرد نانوايان اقدام كنند.

وي با بيان اينكه تعطيلي ساعتي و روزانه برخي واحدهاي نانوايي سبب سردرگمي مردم اين شهرستان مي شود، ادامه داد: از دستگاه‌هاي نظارتي عضو كميته آرد و نان خواستاريم تا هرچه سريعتر با اين واحدهاي متخلف طبق قانون برخورد كنند.

معاون فرماندار آستارا بر لزوم نظارت هر چه بيشتر اداره صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف و تعزيرات حكومتي بر چگونگي فعاليت واحدهاي نانوايي اين شهرستان تاكيد كرد و افزود: خوشبختانه در اين راستا تلاش‌هاي بازرسان شبكه بهداشت و درمان ، اداره استاندارد ، اتاق اصناف ، تعزيرات حكومتي و اداره صنعت ، معدن و تجارت كاملا هدفمند و هوشمندانه است.

پورحضرت با بيان اينكه درصد قابل توجهي از بهبود كيفيت نان به مهارت نانوايان بستگي دارد ، گفت: گذراندن آموزش‌هاي تخصصي لازم در افزايش كيفيت نان تاثيرگذار بوده است.

وي همچنين از مسوولان اداره صنعت ، معدن و تجارت ، بازرسان شهرستان و اصناف ، شبكه بهداشت درمان و ساير دستگاه‌هاي متولي خواست بر توزيع آرد و پخت نان نظارت بيشتري داشته باشند.

176 واحد نانوايي در سطح شهرستان 85 هزار نفري آستارا واقع در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان فعاليت مي كنند.ك/3

7105 / 535 / 695