۲۶ دی ۱۳۹۳، ۵:۵۰
کد خبر: 81466416
T T
۰ نفر
پلیس سه تروریست را هنگام خروج از مالزی بازداشت كرد

كوالالامپور – ایرنا – سه تبعه مالزی از جمله یك زن و شوهر هنگام خروج از این كشور برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در فرودگاه بین المللی كوالالامپور بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، 'خالد ابوبكر' بازرس كل پلیس مالزی روز جمعه در بیانیه ای اعلام كرد كه این سه مالزیایی بین 25 تا 30 سال داشتند و هنگام پیوستن به تروریست های داعش در عراق و سوریه دستگیر شدند.

وی دو نفر مالزیایی حامی تروریست های داعش را سرپرست یك كارخانه در ایالت سلانگور و كارگر كارخانه ای در دره كلانگ معرفی كرد، در حالی كه سومین نفر یك زن خانه دار است.

بازرس كل پلیس مالزی، گفت كه این سه نفر به وسیله پلیس مبارزه با تروریسم مالزی روز هفتم ژانویه (17 دی ماه) بازداشت شدند.

این سه نفر ویزای گردشگری استرالیا داشتند، اما براساس گزارش پلیس مالزی آن ها مشكوك به مدیریت اعزام سه تبعه دیگر مالزی به سوریه از مسیر یك كشور سوم هستند.

مالزی اخیرا به گروه های افراطی و تروریست ها شدیدا هشدار داد این كشور را مركز جابجایی و یا آموزش نظامی قرار ندهند، چون پوتراجایا این وضعیت را 'تحمل نخواهد كرد'.

اخیرا گروه تروریستی داعش در هشداری تاكید كرد تنها مسیر راه یافتن به تركیه و سوریه برای تروریست های حامی این گروه در جنوب شرق آسیا مالزی نیست و این كار را به منزله خودكشی دانسته بود.

بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی از فوریه سال گذشته میلادی تاكنون 51 تروریست مظنون كه قصد سفر به سوریه را داشته اند، دستگیر كرده بود.

تروریست هایی كه از منطقه جنوب شرق آسیا به داعش در سوریه و عراق پیوسته اند تاكنون چند عملیات انتحاری انجام داده اند و جان ده ها نفر از مردم بی گناه را گرفته اند.

پوتراجایا برای ممانعت از پیوستن اتباع این كشور به تروریست های داعش قانون جدید مبارزه با تروریسم را در دستور كار داده و پیش نویس این قانون قرار است بهمن ماه امسال به وسیله دادستان كل این كشور به طور تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

میزان تبلیغات گروه های افراطی در مالزی با توجه به نفوذ وهابیون در این كشور و مدارس دینی كه به وسیله تندروها اداره می شود، رو به گسترش است.

روزنامه استار مالزی هفته جاری گزارشی از فروشگاهی منتشر كرد كه اقلام تبلیغاتی گروه های تروریستی داعش و طالبان از جمله پرچم، كلاه و لباس هایی با نمادهای این دو گروه را برای عموم عرضه می كرد.

براساس آمار دولت مالزی 39 شهروند این كشور درعراق و سوریه در كنار تروریست های داعش فعالیت های تروریستی انجام می دهند، اما آمار غیررسمی حكایت از تعداد بیشتری دارد.

آساق**1611