۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81469040
T T
۰ نفر
تنهابیمارستان دولتی قائمشهر در انتظار تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار

ساری-ایرنا-عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعتبار مورد نیاز برای اتمام مراحل ساخت بیمارستان رازی بعنوان تنها بیمارستان دولتی را 300 میلیارد ریال اعلام كرد .

' كمال علیپورخنكداری' روز یكشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تاكنون برای ساخت این بیمارستان 160 میلیارد ریال هزینه شده است .

وی از بیمارستان رازی مستقر در قائمشهر بعنوان بیمارستان منطقه ای كه علاوه بر پوشش جمعیت حدود 700هزار نفری شهرستانهای قائمشهر ، سوادكوه ، سوادكوه شمالی ، سیمرغ و جویبار ، خدمات دهی درمانی به مسافران جاده های مواصلاتی مازندران را نیز انجام می دهد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی به كندی روند ساخت و تكمیل این بیمارستان اشاره كردوادامه داد : بازدید معاونان وزیر راه وشهرسازی و دیگر مسوولان مرتبط كشوری كار ثابت و همیشگی است كه وعده بهره برداری چشم انتظاری مردم برای دریافت خدمات این بیمارستان را ایجادكرده است .

وی ابراز امیدواری كرد با تخصیص اعتبار موردنیازدر بودجه سال آینده ، بهره برداری این طرح صورت بگیرد تا خدماتدهی در بخش های درمانی و بهداشتی به مردم ایجاد شود .

بیمارستان رازی قائمشهر در سال 1313 با یكصد تختخواب فعالیت خود را آغاز كرد و باگذشت زمان و احساس نیاز، تخت های این مركز درمانی به 200 تخت افزایش یافت و هم اكنون بعنوان تنها بیمارستان دولتی قائمشهربصورت سرپایی و بستری به بیماران خدمات درمانی ارائه می كند .

قرار داشتن قائمشهر در مسیر جاده ترانزیتی و پرتردد تهران به مازندران و بروز تصادفات متعدد در این محورو قدمت بیمارستان ، ارتقای بیمارستان رازی بعنوان مهمترین مركز ارائه دهنده خدمات درمانی به مجروحان حوادث جاده ای ضرورت پیدا كرد و ساخت بیمارستان جدید 275 تختخوابی رازی براساس نیازهای ذكر شده بعنوان مصوبه دولت قبلی درسال 1386 در زمینی بمساحت 25 هزار متر مربع آغاز شد.

اما با گذشت حدود هشت سال ساخت در بافت مركزی قائمشهر تابلوی نه چندان زیبا از طرح عمرانی نیمه تمام جلوی دیدگان شهروندان است .

كندی روند ساخت این طرح موجب نارضایتی مسئولان شهرستان قائمشهر از جمله امام جمعه این شهرقرار گرفت بطوریكه در جلسات رسمی و همجنین از تریبون نماز جمعه در این خصوص انتقاد هایی صورت گرفت كه افتتاح این بیمارستان بمنظور برخورداری مناسب از خدمات درمانی بعنوان حق مردم اعلام شد .

بازدیدروزگذشته 'محمد جعفر علیزاده' معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی كشور در ادامه بازدیدهای دنباله دار این مسوول از پروژه ساخت بیمارستان رازی قائمشهر انجام شد.

حجت الاسلام 'علی معلمی' امام جمعه قائمشهر ابراز امیدواری كرد كه مسئولان با تلاش بیشتر زمینه رفع مشكلات پیش روی اجرای این طرح را رفع نمایند .

وی ادامه داد: افتتاح این طرح خواسته بحق شهروندان قائمشهری برای برخورداری از خدمات درمانی در یك مركز مناسب و پیشرفته است .

همچنین سال گذشته رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائمشهر از نهایی شدن حكم خلع ید و تخریب بنا قدیمی بیمارستان ˈ رازی ˈ این شهر و احیای آستانه امامزاده یوسف رضا (ع) در محل این بیمارستان خبر داد

حجت الاسلام ˈ ابوذر زارعی ˈ اعلام كرد : دیوان عالی كشور با محرز و مسلم دانستن وقفیت شش هزار و و 284 متر مربع از فضای این بیمارستان، حكم خلع ید و قلع قمع آن را صادر كرده است.

وی افزود: بیمارستان رازی 80 سال پیش با دستور رضاشاه پهلوی و با تخریب بقعه امامزاده یوسف رضا (ع) ، برادر امام هشتم (ع) ساخته شد.

او ادامه داد: با تخریب بقعه و ساخت بیمارستان، مقبره این امامزاده در زیر یكی از بخش های بیمارستان قرار گرفت و از جلال و شكوه آن كاسته شد و آستانه این امامزاده اكنون به یك محیط محدود در حاشیه بیمارستان خلاصه شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قائمشهر با اظهار این كه پیگیری 20 ساله اوقاف و امور خیریه برای بازگرداندن این موقوفه به ثمر نشسته است، گفت: با توجه به اینكه بیمارستان رازی تنها بیمارستان دولتی شهرستان قائمشهر است كه به شهروندان خدمات ارائه می كند اجرای حكم قلع و قمع تا زمان تكمیل بیمارستان جدید در حال ساخت در جوار این مجموعه، اجرا نخواهد شد.

وی افزود: بازسازی بقعه امامزاده یوسف الرضا خواست مردم مذهبی و مومن منطقه است و اجرای طرح جامع برای آستانه این امامزاده از جمله برنامه های اداره اوقاف است.

با توجه به این حكم و حق قانونی اداره اوقاف برای تخریب بنای قدیمی بیمارستان رازی ، تسریع در روند ساخت بیمارستان جدید رازی دو چندان شده است .

شهروندان قائمشهری و مازندرانی همچنان امیدوار و چشم انتظار تحقق وعده چندین باره مسولان برای تكمیل بیمارستان جدید رازی هستند.

بیمارستان رازی تنها بیمارستان دولتی قائمشهر و مركز درمانی تخصصی بیماری های عفونی استان مازندران است.ك/4

7329/506

فاطمه قنبری قادیكلایی