۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81471886
T T
۰ نفر

تاريخ معاصر ايران در گنجفه

۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81471886
تاريخ معاصر ايران در گنجفه

تهران-ايرنا- نوشين تبريزي كارگردان حاضر در جشنواره سي و سوم تئاتر فجر مي گويد: نمايش «گنجفه» درباره تاريخ معاصر ايران و مقطع جنگ جهاني دوم و حمله متفقين و تاثير آن بر ايران است.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا، تبريزي كه با نمايش «گنجفه» در بخش تازه‌هاي تئاتر ايران حضور دارد و نمايشنامه اين اثر را هم نوشته، از علاقه و اشراف خود به تاريخ معاصر ايران سخن گفت و افزود: موضوع نمايش گنجفه سال‌هاي 1315 تا شهريور 1320 را در بر مي‌گيرد.

وي در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر ايرنا درباره بازبيني‌هاي بخش تازه‌هاي تئاتر در اين دوره از جشنواره اظهار كرد: حضور استادان دانشگاهي آشنا با فضاي حرفه‌اي تئاتر؛ به بالا رفتن كيفيت آثار جشنواره سي و سوم كمك كرده است و در اين دوره با روند مثبتي از سوي بازبين‌ها مواجه شديم و آنها با نهايت دقت آثار را بررسي كردند.

او با اشاره به اينكه گنجفه به لحاظ سبك، بيشتر به رئال پهلو مي زند، ادامه داد: اين نمايش رئال و ناتورال است و شيوه اجرايي خاصي را در برنمي‌گيرد.

تبريزي مي گويد: تا به اينجا از فضاي جشنواره راضي‌ است و اميدوار است اين روند تا پايان ادامه يابد.

اين كارگردان تئاتر توضيح داد: اغلب متن‌هايي كه در بخش تازه‌هاي تئاتر ايران پذيرفته شده از هنرمندان شناخته شده‌ هستند و افرادي كه در اين حوزه فعاليت كرده‌‌اند به طور طبيعي تلاش‌ زيادي براي پذيرفته شدن آثار خود انجام دادند اما محدوديت فضاي جشنواره سبب شد تعداد كمي از آثار پذيرفته شود.

يعقوب صباحي، افشين سليمان‌پور، فريبا خادمي، الهام شعباني، محمدرضا مالكي، ليندا كياني، پژمان جمشيدي و محمد حق‌شناس بازيگران نمايش «گنجفه» نوشته و كار نوشين تبريزي‌ هستند.

سي‌و‌سومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از يكم تا 12 بهمن ماه به دبيري اردشير صالح‌پور برگزار مي‌شود.

فراهنگ**3054**1027