۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81474973
T T
۰ نفر
آغاز پیش فروش بلیت نوروزی قطارهای مسافری از پنجم بهمن

تهران - ایرنا - معاون مسافری شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و گفت: پیش فروش بلیت های نوروزی قطارهای مسافربری از یكشنبه پنجم بهمن ماه جاری به صورت حضوری در دفاتر فروش آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، سید محمد راشدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در این مرحله، بلیت قطارهای نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه عرضه می شود و متقاضیان می توانند به صورت حضوری و اینترنتی آن را خریداری كنند.

وی تصریح كرد: پیش فروش اینترنتی بلیت های نوروزی قطار طی روزهای 4، 5 و 6 بهمن ماه و پیش فروش بلیت های نوروزی حضوری در دفاتر فروش نیز روزهای 5، 6 و 7 بهمن ماه آغاز می شود.

به گفته معاون شركت راه آهن، از روز 4 بهمن پیش فروش بلیت های محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان به صورت اینترنتی و برای محور جنوب، جنوب شرق، بندرعباس، زاهدان، كرمان، اصفهان، شیراز و اهواز روز 5 بهمن از ساعت 19 و در 6 بهمن نیز بلیت محور خراسان، تهران - مشهد از ساعت 19 پیش فروش می شود.

راشدی اظهارداشت: پیش فروش بلیت قطارها از طریق دفاتر آژانس های فروش بلیت از روز یكشنبه 5 بهمن راس ساعت 7 صبح برای محورهای شمال، شمال غرب و آذربایجان آغاز می شود.

وی تصریح كرد: ساعت 7 صبح روز 6 بهمن پیش فروش بلیت برای محور جنوب، جنوب شرق و روز سه شنبه ساعت 7 صبح 7 بهمن برای محور خراسان و تهران- مشهد از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می شود.

معاون مسافری شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه صدور بلیت بر اساس شماره كد ملی انجام می گیرد، افزود: امسال به سامانه ثبت احوال متصل هستیم و هر فردی با كد ملی می تواند بلیت خریداری كند. لذا ضروری است كه تمام متقاضیان كارت ملی خود را هنگام خرید بلیت به همراه داشته باشند.

راشدی در ادامه با اشاره به تنوع قطارها در برخی از مسیرها، اظهار داشت: در برخی مسیرها تنوع قطارهای مسافربری زیاد است و مسافران با اطلاع كامل از شرایط هر قطار می توانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

معاون مسافری شركت راه آهن بر نظارت نامحسوس در ایستگاه ها و داخل قطارها تاكید كرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده عوامل راه آهن به صورت نامحسوس كار نظارت خود را در مكان های مورد نیاز انجام می دهند.

وی با بیان اینكه امسال 50 درصد بلیت را به صورت اینترنتی و 50 درصد دیگر از طریق آژانس ها به مردم عرضه می شود، گفت: قرار است سامانه صدای مسافر از دهه مبارك فجر راه اندازی و شماره تلفن 5149 آماده پاسخگویی به شكایات و اطلاعات قطارهای مسافری است.

معاون مسافری شركت راه آهن با اشاره به اینكه به منظور رعایت حقوق شهروندی ثبت ساعت ورود قطار به مقصد بر روی بلیت درج می شود، افزود: جدولی تعیین شده تا بر حسب ساعت تاخیر از 50 تا 100 درصد نرخ بلیت به مسافران بازگردانده شود.

وی با بیان اینكه در مسیرهای یك خطه با محدودیت ها و ترافیك شبكه روبرو هستیم گفت: متوسط تاخیر ما در قطارهای مسافری 30 تا 40 دقیقه است، اما برای حفظ حقوق شهروندی این جدول را در نظر گرفته ایم كه مسافران تا یك ماه می توانند با مراجعه به آژانس ها پول بلیت خود را دریافت كنند.

معاون مسافری شركت راه آهن افزود: در نوروز 93 تعداد 56 قطار یا 53 رام در مسیر تهران- مشهد فعال بودند و در نوروز سال آینده این تعداد به 54 رام یا 60 قطار افزایش می یابد كه رشد 7 درصدی را نشان می دهد.

راشدی افزود: در كمربندی منتهی به مشهد، نوروز 93 ، 22 رام قطار داشتیم كه در نوروز 94 این تعداد به 30 رام افزایش می یابد؛ چون امسال در نظر داریم تعداد قطارهای منتهی به مشهد از دیگر شهرها افزایش یابد.

معاون مسافری شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه امسال در برخی از مسیرها تعداد قطارها افزایش می یابد، گفت: به عنوان مثال قطار كرج به مشهد كه یك روز در میان بود، قرار است روزانه شود و در مسیرهای زنجان- مشهد، قزوین- مشهد و قم - مشهد هم قطارهای روزانه را فعال خواهیم كرد.

وی افزود: در حالی كه نوروز 93 ، یك میلیون و 829 هزار مسافر جابه جا شدند امسال این رقم با 5 درصد افزایش به حدود 2 میلیون نفر مسافر می رسد.

راشدی با بیان اینكه امسال 4 رام واگن جدید از سوی شركت ها خریداری شده است كه در سیر قرار می گیرد، گفت: تعدادی از شركت ها هم برخی واگن های خود را بازسازی كردند كه آنها هم در مسیرهای مختلف فعال می شوند.

اقتصام(3) 1108 ** 1574
۰ نفر