۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81475017
T T
۰ نفر
توسعه آموزشهاي فني و حرفه اي در خراسان رضوي از ميانگين كشوري بالاتر است

مشهد-ايرنا-معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: توسعه آموزشهاي فني و حرفه اي در خراسان رضوي از ميانگين كشوري بالاتر است.

رمضانعلي نيري روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري گردهمايي مديران هنرستانهاي فني خراسان رضوي به خبرنگار ايرناگفت: هم اكنون بيش از 43 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اين استان در رشته هاي فني و حرفه اي و كار و دانش تحصيل مي كنند.

وي افزود: اين در حاليست كه به صورت ميانگين در كشور 41 درصد دانش آموزان اين مقطع زير پوشش آموزشهاي شاخه فني و كار و دانش هستند.

نيري بيان كرد: طبق قانون تا پنج سال ديگر بايد بيش از 48درصد دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستانها تحصيل نمايند.

وي با اشاره به هدف برگزاري گردهمايي مديران هنرستانهاي خراسان رضوي گفت: تبيين سياست هاي جديد در رابطه با تغيير ساختار،توضيح برنامه هاي وزارتخانه در خصوص هنرستانها،طرح و بررسي مشكلات و مسائل مديران هنرستانها و نظر خواهي از مديران در خصوص برنامه ريزي هاي آتي از مهمترين اهداف برگزاري اين جلسه بود.

وي اظهاركرد:هم اكنون 840 كد هنرستان در خراسان رضوي داريم كه 450 كد داراي ساختمان آموزشي مستقل مي باشند.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوي با بيان اينكه 126 هنرستان شبانه روزي و با هدف زير پوشش قرار دادن دانش آموزان روستايي و مناطق محروم تاسس شده اند،گفت: هم اكنون در خراسان رضوي از 43 رشته تعريف شده در شاخه فني و حرفه اي، 33 رشته و از 266 رشته تعريف شده در شاخه كار ودانش، 133 رشته در خراسان رضوي داير و فعال است.

وي بيان كرد: هم اكنون 64 هزار دانش آموز در هنرستانهاي استان مشغول تحصيل هستند.

استان خراسان رضوي داراي يك ميليون و 120 هزار دانش آموز مي باشد.ك/3

7496/522