۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81475018
T T
۰ نفر

صید ماهی در همدان ممنوع !

۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81475018
صید ماهی در همدان ممنوع !

همدان- ایرنا- سرپرست اداره كل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با توجه به احتمال گسترش بیماری VHS صید ماهی در همدان ممنوع شد.

سید 'عادل عربی' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه ساله با آغاز فصل صید ماهی اداره حفاظت محیط زیست به متقاضیان، علاقمندان به صید مجوز صیدماهی با قلاب را ارائه می دهد.

وی اضالفه كرد: به دنبال دریافت گزارش هایی از دامپزشكی همدان مبنی بر شیوع بیماری وی اچ اس در برخی سایت های پرورش ماهی نهاوند، صید ماهی ممنوع اعلام شد.

وی بیان كرد: طبق نظر دامپزشكی بیماری وی اچ اس منجر به مرگ شمار زیادی از ماهی قزل آلا شده است كه این امر بیانگر ورود ویروس VHS به بدن این نوع ماهی است.

وی با ذكر اینكه حدود 20 مزرعه پرورش ماهی در نهاوند فعال است گفت: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس وی اچ اس به ماهی های رودخانه ای از صید ماهی جلوگیری شد.

معاون نظارت و پایش اداره كل حفاظت محیط زیست همدان نیز اظهار كرد: با توجه به اینكه تكثیر و پروش ماهی ممنوعیتی ندارد ولی فعالان در این عرصه به علت ضرر و آسیب های مالی وارده از این حوزه تمایلی برای این امر ندارند.

'رضا دانش پژو' گفت: ویروس وی اچ اس بسیاری از ماهی ها را تلف كرد و این امر منجر به خالی شدن ماهی سراها و راكد شدن فعالیت آنها شد.

وی با ذكر اینكه تلفات ویروس وی اچ اس از بهار امسال آغاز شد افزود: با وجود اینكه فرایند تخم ریزی تا پروش و رشد ماهی پنج تا شش ماه طول می كشد و زمان تخم ریزی آغاز شده به علت ریسك بالا استقبال از این موضوع در مزارع پرورش ماهی بسیار كمتر شده است.

ویروس وی اچ اس به همراه محموله های قاچاق بچه ماهی و ورود غیرقانونی تخم چشم زده ماهی از كشور فرانسه وارد كشور شده و خساراتی را به مزارع پرورش ماهی قزل آلاهای همدان وارد كرده است.

7525/2624