۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81477069
T T
۰ نفر
معاون وزير: بخش صنعت براي احيا نيازمند كمك جدي بانك هاست

يزد - ايرنا- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: نبود نقدينگي، مشكل بزرگ واحدهاي صنعتي كشور است و بخش صنعت براي احياي دوباره نياز به كمك جدي بانك ها دارد.

'سيد محمدعلي سيد ابريشمي' روز شنبه در حاشيه بازديد از كارخانه كاشي و سراميك ستاره ميبد يزد در گفت وگو با ايرنا بدون اشاره به تعداد واحدها افزود:

70 درصد واحدهاي صنعتي كشور طي 10 سال گذشته به دلايل مختلف همچون تغيير نرخ ارز، فروش، رقابت و مشكلات شراكت متوقف شده بود.

وي اظهاركرد: واحدهاي صنعتي اكنون در زمينه تامين مواد اوليه و فروش محصولات خود در بازار با مشكل مواجه هستند و تا حدي هم ركود بر واحدهاي صنايع كوچك حاكم است.

سيد ابريشمي گفت: تنها راه برون رفت از اين مشكلات ، تامين نقدينگي مورد نياز است كه در اين زمينه همراهي بانكها را مي طلبد.

وي اضافه كرد: تمام تلاش خود را براي فراهم كردن امكانات مورد نياز صنعتگران در شهركهاي صنعتي و رفع مشكلات آنان به كار خواهيم گرفت.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران تعداد شهركهاي صنعتي در حال بهره برداري را 734 واحد ذكر و خاطرنشان كرد: 940 واحد شهرك صنعتي هم مصوب شده است.

سيد ابريشمي افزود: ديگر نياز به شهرك صنعتي جديد در كشور نيست و فقط بايد شرايط سرمايه گذاري فراهم شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان يزد از شركت كاشي و سراميك و گل سنگ ميبد بازديد و در جريان مشكلات اين واحدها قرار گرفت.

'سيد محمدعلي سيد ابريشمي' همچنين صبح امروز از پروژه هاي مركز فناوري كسب و كار و همچنين تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي يزد ،منطقه ويژه اقتصادي و كارخانه شيشه مظروف يزد هم ديدن كرد.

بازديد از شركت سالم غذايي و نساجي آفرين اردكان و ديدار با صنعتگران اردكاني از ديگر برنامه هاي معاون وزير صنعت در سفر يك روزه به استان يزد است.

اكنون 30 شهرك و ناحيه صنعتي مصوب در استان يزد وجود دارد كه در زمينه هاي شيميايي، نساجي، فلزي، غذايي، كاني غيرفلزي، سلولزي، برق و الكترونيك فعاليت مي كنند.

در اين شهركها سه هزار واحد صنعتي مستقر هستند.ك/3

650/7548/ 684
۰ نفر