۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81480018
T T
۰ نفر

پرندگان و وحوش گرسنه را در برف و سرما ياري دهيد

۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81480018
پرندگان و وحوش گرسنه را در برف و سرما ياري دهيد

مشهد - ايرنا - معاون نظارت و پايش اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي خواستار ياري پرندگان و وحوش گرسنه در برف و سرما از سوي مردم با ريختن دان و علوفه به منظور حفاظت از گونه هاي زيستي شد.

'محمد عرفاني' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به ريزش برف در اغلب نقاط خراسان رضوي و برودت هوا به ويژه در مناطق كوهستاني وحوش با محدوديت منابع غذايي مواجه شده لذا به منظور دسترسي به علوفه و فرار از سرما به حاشيه روستاها و شهرها پناه مي آورند.

وي گفت: از مردم طبيعت دوست به ويژه روستاييان و دامداران درخواست مي شود ضمن پرهيز از اذيت و آزار وحوش، هرگونه تخلف شكار و صيد را با شماره 38675040 - 0511 به اداره كل يا ادارات حفاظت محيط زيست شهرستانها و پاسگاههاي نيروي انتظامي اطلاع دهند.

معاون اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي افزود: ساكنان روستاها و مناطق كوهستاني مطمئن باشند گرسنگي تنها عامل نزديك شدن وحوش و پرندگان به مناطق زيست انساني است و در صورت امكان مي توانند مقداري از سبزي، غذاي باقي مانده و مازاد خود را براي سير كردن وحوش و پرندگان در اختيار آنان قرار دهند.

وي گفت: اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي نيز همزمان با آغاز فصل سرما اقدام به توزيع دان و علوفه در نقاط مختلف استان و مناطق تحت حفاظت مي كند.

استان خراسان رضوي داراي 43 منطقه حفاظت شده و شكار ممنوع، حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زيست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهي است.ك/3

7496/660