۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 81481303
T T
۰ نفر
طرح كاداستر در 30 هزار هكتار از اراضي منطقه سيستان اجرا شد

زاهدان - ايرنا - مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت : با هدف سند دار كردن زمين هاي كشاورزي و رفع معضلات و اختلافات مرزي اراضي و تعيين مالكيت و حقوق دولت در اين اراضي طرح كاداستر در 147 پارچه آبادي منطقه سيستان به وسعت 30 هزار هكتار انجام شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان سيستان و بلوچستان ، 'عباس خسروي' در سالروز تشكيل سازمان امور اراضي كشور افزود: اين طرح از اول تيرماه امسال آغاز شده و عمليات اجرايي شناسايي قطعات، مالكان و متصرفان انجام شده است.

وي گفت: افزون بر 11 ميليارد و 100 ميليون ريال اعتبار اجراي طرح كاداستر از طريق سازمان امور اراضي كشور تامين شده است.

خسروي تصريح كرد: هم اينك با اتمام عمليات صحرايي، نقشه هاي اجرايي به صورت تجميعي و تك پلاكي درحال توليد است كه با اتمام اين مرحله تشريفات ثبتي اراضي در ادارات ثبت شهرستان انجام خواهد شد.

وي همچنين واگذاري 920 هكتار از اراضي ملي و دولتي براي اجراي 123طرح كشاورزي زراعي، باغي و وابسته به بخش كشاورزي و طرحهاي غيركشاورزي، وصول هشت ميليارد ريال عوايد ناشي از اجاره و فروش اراضي، نظارت بر 600 مورد طرحهاي واگذار شده كشاورزي در سطح 6450 هكتار، نظارت بر حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي استان، نقشه برداري در سطح دو هزار و 850 هكتار از اراضي واگذار شده و معرفي 123بهره بردار براي دريافت سند مالكيت به ادارات ثبت اسناد و املاك استان را از ديگر اقدامات اين مديريت در سال جاري برشمرد.

منطقه سيستان شامل پنج شهرستان زابل، هيرمند، زهك، نيمروز و هامون در شمال زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و در همسايگي ولايت نيمروز افغانستان قرار دارد.

7437 / 653 /537
۰ نفر