۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81487894
T T
۰ نفر
اعتراف واشنگتن به همكاري با صهيونيستها در ترور عماد مغنيه

بيروت - ايرنا - روزنامه 'واشنگتن پست' آمريكا فاش كرد كه سرويس جاسوسي آمريكا 'سيا' در برنامه ريزي براي ترور فرمانده بزرگ حزب الله شهيد 'عماد مغنيه با 'موساد' همكاري تنگاتنگي كرده است.

پايگاه خبري 'العهد' وابسته به حزب الله روز يكشنبه در واكنش به اين مطلب منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست نوشت: پس از گذشت هفت سال از ترور فرمانده بزرگ جهادي حاج عماد مغنيه، اين روزنامه از همكاري تنگاتنگ سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا با صهيونيستها در ترور شخصيتي دارد كه 'پوزه' رژيم اشغالگر را به خاك ماليد.

گزارش واشنگتن پست كه تنها دو هفته مانده به هفتمين سالگرد شهادت عماد مغنيه منتشر مي شود، تاكيد مجددي است بر اينكه سازمان جاسوسي آمريكا در اين ترور با موساد همكاري كرده است.

عماد مغنيه در سبب انفجاري كه در سال 2008 در خودروي شخصي وي در محله 'كفرسوسه' دمشق روي داد، به شهادت رسيد.

روزنامه واشنگتن پست در اين گزارش آورده است كه سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا اقدام به ردگيري عماد مغنيه زمان خروج از يكي از رستوران ها در دمشق كرده اند و هنگامي كه وي به سمت خودروي خود در حال حركت بود، ماموران موساد از طريق دستگاه كنترل از راه دور كه از تل آويو هدايت مي شد، بمبي را منفجر كردند.

اين روزنامه اضافه كرد: اسراييلي ها به دليل كينه شان از مغنيه اصرار داشتند، شخصا اقدام به منفجر كردن اين بمب كنند، بمب كار گذاشته شده در خودرو ساخت آمريكا بود و نحوه عملكرد آن بارها در 'كاروليناي شمالي' آزمايش شده بود تا نتيجه قطعي و خسارت هاي جانبي كمتري داشته باشد.

گزارش واشنگتن پست اشاره مي كند كه گفته هاي صريح مسوولي در سازمان سيا و اعتراف آمريكا به دست داشتن در اين ترور، براي اولين بار صورت مي گيرد.

خاورم*(4)*381*390**1651