۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81488481
T T
۰ نفر
وزیر خارجه قزاقستان:  تنها راه حل مساله هسته ای ایران گفت و گو است

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه قزاقستان در پیامی به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تنها راه حل مساله هسته ای را گفت وگو و راه حلی سیاسی كه منتج به یك دستاورد برد - برد برای هر دو طرف باشد، اعلام كرد.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «موسین اف» معاون منطقه ای وزارت امور خارجه قزاقستان كه برای انجام سفری كاری و در راستای رایزنی های سیاسی میان دو كشور در تهران به سر می برد، با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار كرد.

وی در این دیدار پیام كتبی وزیر امور خارجه قزاقستان را به وزیر امورخارجه ایران تسلیم كرد .

بر اساس این گزارش، در این پیام طرف قزاقی ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیشرفت مذاكرات جاری جمهوری اسلامی ایران با كشورهای 1+5، تنها راه حل مسئله هسته ای را گفت وگو و راه حلی سیاسی كه منتج به یك دستاورد برد – برد برای هر دو طرف باشد، اعلام كرد و بر حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای و نیز بر توسعه مناسبات فیما بین تاكید كرده است.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این ملاقات از نقش سازنده طرف قزاقی در گذشته در برگزاری موفق دو دور مذاكرات ایران با 1+5 در آلماتی تقدیر كرد .

ظریف همچنین دعوت وزیر خارجه قزاقستان برای سفر به آن كشور را پذیرفت و بهار آینده را زمان مناسبی برای این دیدار عنوان كرد.

سیام(1)**9189**1449
۰ نفر