به گزارش ايرنا ' محمدرضا كفاش' روز يكشنبه در جلسه هم انديشي شوراي روسا و معاونين و مربيان پرورشي استان همدان اظهاركرد:امروز تربيت مهمترين وظيفه اي است كه بر عهده نظام آموزشي كشور است و بايد در اين راستا نوع نگرش ها از بخشي و جزئي نگري به ديدي جامع براي رفع مشكلات تبديل شود.
وي گفت: نظام تعليم و تربيت نيازمند ايده هاي تربيتي است كه بتوان در تحول تربيتي تاثير گذار باشد و در اين ميان همه مجموعه وزارت آموزش و پرورش حتي بابا هاي مدرسه نقش تربيتي و الگويي دارند.
وي گفت: يك هشتم وقت هر دانش آموزي در اختيار ما است و بايد از اين فرصت ها در راستاي تربيت سودمند افراد تلاش شود.
وي بيان داشت:تربيت، كار حكومت است و آموزش و پرورش بخشي از اين مسووليت را برعهده دارد كه با اين نگاه، بودجه ها از هزينه اي به سرمايه اي تبديل مي شود.
كفاش تصريح كرد:براي اثر بخشي تعليم و تربيت بايد نگاه ها از بخشي و جزئي نگري به كلان تغيير يابد تا تربيت در جريان درست خود قرار گيرد.
وي بيان داشت: امور تربيتي و مشاوران همچنين بخشي از فعاليت تربيتي را بر عهده دارند و نبايد اين افراد را از نظر فضل و برتري درجه بندي كنيم همانگونه كه نمي توانيم شهدا را رتبه بندي و درجه بندي كنيم.
وي گفت: نظارت بر عملكردها مهم است اما تربيت، كاري از جنس عاطفه و احساس است كه بايد در مقوله تربيتي به آن توجه ويژه شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در خصوص فعاليت هاي تدوين شده امور تربيتي نيز اظهاركرد:فعاليت هاي تربيتي و پرورشي آموزش و پرورش مجموعه اي است كه بايد به سمتي حركت كند كه اجراي برنامه بر اساس انتخاب و علاقمندي و نه بر اساس اجراي يك سري دستورالعمل باشد.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش همچنين امروز در آيين نواختن زنگ انقلاب در هنرستان تهذيب همدان شركت كرد.
576/7529
همدان-ايرنا-معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت:نوع نگاه به حوزه تعليم و تربيت بايد جامع باشد تا تعليم و تربيت به معناي واقعي انجام پذيرد.