۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۳۰
کد خبر: 81490097
T T
۰ نفر

چهار پروژه شهري در مشهد بهره برداري شد

۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۳۰
کد خبر: 81490097
چهار پروژه شهري در مشهد بهره برداري شد

مشهد - ايرنا - چهار پروژه شهرداري مشهد روز دوشنبه همزمان با دهه مبارك فجر با هزينه 29 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

اين پروژه ها در حوزه شهرداري منطقه پنج مشهد شامل پياده روسازي، آسفالت معابر، پارك تاكسيراني و ساختمان ناحيه دو منطقه پنج شهرداري مشهد است.

شهردار مشهد در جريان افتتاح اين پروژه ها و نيز بازديد از ميل تاريخي مفتح به طول 63 متر درخيابان مفتح گفت: اين ميل كه از آثار فرهنگي مشهد به شمار مي رود و تحت تملك ميراث فرهنگي است به دليل مشكلات ميان اداره كل ميراث فرهنگي و مالكان به محل تجمع معتادان تبديل شده است.

'سيدصولت مرتضوي' افزود: در صورتي كه اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي همكاري كند مي توان آن را با مشاركت و سرمايه گذاري بخش خصوصي بازسازي نمود و استفاده مطلوب و صحيح انجام داد.

شهردار منطقه پنج هم گفت: طرحهاي بهره برداري شده شامل پياده روسازي بلوار ولايت به مساحت هشت هزار و 600 مترمربع و پياده روسازي بلوار وحدت به وسعت پنج هزار و 600 مترمربع در مجموع با هزينه 12 ميليارد ريال به انجام رسيده است.

'حسن هدايتي' افزود: آسفالت معابر اين منطقه با مجموع اعتبار 17 ميليارد ريال اجرايي و تاكنون 80 درصد آن اجرا شده است.

وي هزينه احداث ساختمان ناحيه دو شهرداري را كه هم اكنون شهرداري منطقه پنج در آن مستقر است نيز پنج ميليارد و 700 ميليون ريال ذكر و بيان كرد: اين بنا در وسعت 750 مترمربع اجرا شده است.

پارك تاكسيراني از ديگر پروژه هايي بود كه مورد بهره برداري قرار گرفت و به گفته شهردار منطقه پنج وسعت آن 12 هزار مترمربع است كه با اعتبار 11 ميليارد ريال در بزرگراه شهيد بابانظر به انجام رسيده است.

وي بهره برداري از چهار بازار ميوه و تره بار تا ارديبهشت ماه سال 94 در اين منطقه را نيز از طرحهاي در دست انجام ذكر و بيان كرد: يكي از اين بازارها تا آخر سال تكميل مي شود.

منطقه پنج شهرداري مشهد واقع در شمال شرق اين شهر يكي از مناطق با بافت قديمي و مجاور حرم مطهر امام رضا(ع) حدود 200 هزار نفر جمعيت دارد.

1906/1858