۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81491265
T T
۰ نفر
75 درصد ماموریت های اورژانس در خراسان رضوی مربوط به مشهد است

مشهد - ایرنا - مدیر حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: 75 درصد ماموریت های اورژانس 115 در استان خراسان رضوی مربوط به شهر مشهد است.

دكتر رضا وفایی نژاد روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز خراسان رضوی افزود: هم اكنون روزانه 550 ماموریت اورژانس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد انجام می شود كه بیش از 400 مورد از این تعداد مربوط به شهر مشهد می باشد.

وی ادامه داد: 116 پایگاه اورژانس در قالب پایگاههای شهری و جاده ای در استان خراسان رضوی دایر است.

به گفته وی، پیشنهادات افزایش پایگاههای اورژانس زیرپوشش در برنامه پنجم توسعه كه به وزارت بهداشت ارسال و مورد تایید قرار گرفته است، هنوز از نظر تامین اعتبار و مجوزهای مربوطه اعلام نشده است.

وی تعداد آمبولانس های فعال در دانشگاه علوم پزشكی مشهد را 125 آمبولانس ذكر كرد و گفت: از نظر تعداد آمبولانس و همچنین فرسودگی آنها با مشكلاتی روبرو هستیم كه پیشنهادات آن در قالب جذب نیروی انسانی و تامین اعتبارات در قالب برنامه های پنجم و ششم ارائه شده است.

وی میانگین زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در شهر مشهد را 10،5 دقیقه عنوان كرد و افزود: این شاخص در پایگاههای جاده ای حدود 13،5 دقیقه می باشد و برای كاهش این شاخص با تهیه امكانات و زیرساخت ها تلاش می شود.

وفایی نژاد اظهار كرد: فقط 15 درصد تماس با اورژانس 115 مشهد منجر به ماموریت می شود و مابقی آنها مزاحمت و یا موارد غیر مرتبط و انجام مشاوره های پزشكی می باشد.

وی تماس های مزاحمتی با اورژانس 115 در مشهد را یك چهارم كل تماس ها عنوان كرد و افزود: حجم زیاد اینگونه تماس ها باعث فشار عصبی به همكاران پاسخگو و همچنین اشغال خطوط تلفن اورژانس می گردد.

در این بازدید، دكتر رضا وفایی نژاد مدیر حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ضمن دیدار با 'علی حیدری' رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان از بخش های مختلف این مركز از جمله تحریریه، اخبار چند رسانه ای، عكس، فیلم و آرشیو بازدید كرد و در جریان چگونگی تهیه و تولید اخبار و انتشار آنها بر روی خروجیهای مختلف ایرنا قرار گرفت.

در این بازدید دكتر 'علی صمدی' رییس اورژانس 115 مشهد، دكتر 'محمد اسحاقی' مسوول ستاد هدایت اورژانس 115 ، دكتر 'مصطفی احمدزاده' مسوول نظارت بر كنترل عملكرد اورژانس 115 و 'شهرام طاهر زاده' كارشناس مسوول مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد نیز حضور داشتند.

3027 / 6053