دبیركل مجمع جهانی اهل بیت: وحدت، تنها راه ایستادگی دربرابر توطئه ها علیه جهان اسلام است

اسلام آباد - ایرنا - دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) وحدت میان مسلمانان را به ویژه در شرایط امروز جهان، تنها راه ایستادگی در برابر توطئه های پیدا و پنهان دشمنان جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محمدحسن اختری' كه در ایام مبارك دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلام به پاكستان سفر كرده است، شب گذشته در دیدار جمعی از علمای دینی اهل تشیع و تسنن این كشور در اسلام آباد، با اشاره به اهمیت وحدت میان مسلمانان گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلام ایران از همان از آغاز راه، بر لزوم وحدت و یكپارچگی مسلمانان تاكید داشت و هدف اصلی حركت انقلاب خود قرار داد و به همین دلیل بود كه موفق شد حكومت اسلامی بر پایه وحدت در ایران تشكیل دهد.

وی ادامه داد: بنده نیز به عنوان یكی از شاگردام امام خمینی (ره) عمیقا باور دارم كه راهی جز وحدت نداریم.

وی با ابراز خرسندی از اینكه در جمع شخصیت ها و علمای كشور دوست و برادر پاكستان حضور دارد، گفت: دو ملت و دو دولت بزرگ اسلامی ایران و پاكستان همواره در تصمیم گیری ها باهم مشاركت داشته اند.

دبیركل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینكه دشمنی ها علیه اسلام فقط علیه یك كشور و یك قوم و یك گروه نیست بلكه همه مسلمانان و جهان اسلام را هدف قرار داده است، افزود: قضایایی كه امروز علیه اسلام و مسلمانان در گوشه و كنار جهان در جریان است، نشان می دهد كه ما تا چه حد به وحدت نیاز داریم تا بتوانیم از طوفان این توطئه ها عبور كنیم.

اختری به اشاره به بخشی از اظهارات 'هنری كسینجر' وزیر خارجه وقت آمریكا در زمان دولت بوش گفت: كسینجر به عنوان یك سیاستمدار ریشه دار یهودی آن زمان اعلام كرد كه هیچ راهی برای تسلط بر خاورمیانه و مسلمانان نیست جز اختلاف افكنی میان شیعه و سنی.

وی با اشاره به اقدام اخیر نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیام اسلام(ص) گفت: این ها نمونه هایی از توطئه های علیه مسلمانان است كه و نشان می دهد كه دست چه كسانی در پشت پرده توطئه ها برای اختلاف افكنی میان مسلمانان پنهان شده است.

دبیركل مجمع جهانی اهل بیت در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مردم، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران احترام بسیاری به مردم و دولت پاكستان قائل هستند و جایگاه بسیار بالایی برای آن می دانند. معتقدیم روابط دو ملت و دولت مسلمان ایران و پاكستان روز به روز بهتر و مستحكم تر می شود.

وی گفت: ما امروز با دشمنی های بسیار آشكار مواجه هستیم اما با وجود این، برادران شیعه وسنی در ایران و پاكستان همواره در كنار هم بوده اند و مسلّم است كه اختلافات جزئی مثل شیوه وضو گرفتن یا ایستادن به نماز یا دیگر جزئیات نمی تواند اختلاف اساسی میان امت واحده و بزرگ باشد.

وی اظهار داشت: معتقدیم دو ملت مسلمان ایران و پاكستان می توانند با هم قدرت بزرگی باشند.

حجت الاسلام اختری با انتقاد شدید از كسانی كه این روزها به نام اسلام در برخی كشورهای مسلمان منطقه دست به جنایات فجیع می زنند و مسلمان كشی به راه انداخته اند، گفت: راه اسلام از كسانی كه به نام دین اقدام به قتل عام انسان ها می كنند، جداست. كسانی كه دست به چنین جنایاتی می زنند، مجریان فریب خورده توطئه های دشمنان اسلام هستند.

اختری گفت: امروز علما، روحانیت، سیاستمداران، متفكرین و نویسندگان اسلامی وظیفه دارند در برابر انحرافات ایستادگی كنند. خوشحالیم كه وحدت میان مسلمانان در پاكستان حاكم است و دشمنان نتوانسته اند میان برادران مسلمان اختلاف ایجاد كنند.

وی همچنین با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان اروپا و آمریكای شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه جوانان را خطاب قرار دادند تا جوانان هوشیار شوند و چهره واقعی اسلام و دشمنان واقعی آن را بشناسند.

دبیركل مجمع جهانی اهل بیت افزود: بر این باوریم كه علما باید دست به دست هم بدهند و وحدت میان مسلمان را عمیق تر و ریشه دار تر سازند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای خاطره انگیز پیروزی انقلاب، گفت: ملت بزرگ ایران وعده یاری و نصرت الهی را به چشم خود دید و پیروزی انقلاب اسلامی نمونه عینی نصرت الهی و یاری خداوند از مسلمانان است.

آساق*1**274**1723