۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81495630
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی برای جبران هزینه جنگ غزه مالیات ها را افزایش می دهد

تهران- ایرنا- مركز اطلاع رسانی فلسطین اعلام كرد كه كابینه بعدی رژیم صهیونیستی تصمیم دارد برای كسری بودجه ناشی از جنگ غزه، میزان مالیات ها را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» نوشت: 'كابینه آتی اسرائیل شاید مجبور شود برای رفع كسری بودجه، هشت میلیارد شیكل را از طریق مالیات تامین كند.'

بانك مركزی رژیم اشغالگر قدس در این رابطه تاكید كرده كه اگر درآمدها افزایش نیابد و هزینه ها كاهش پیدا نكند، انتظار می رود میزان كسری بودجه به سه درصد تولید ناخالص این رژیم برسد.

به گفته رییس بانك مركزی رژیم صهیونیستی، كابینه این رژیم باید یك بسته مالیاتی (با رویكرد افزایشی) را وضع كند و هزینه ها را به میزان 20 میلیارد شیكل (5.6 میلیارد دلار) كاهش دهد تا بتواند 2.5 درصد كسری بودجه را برطرف كند.

وزیر اقتصاد و دارایی رژیم اشغالگر قدس با هرگونه افزایش مالیات مخالف است زیرا آن را برای اقتصاد این رژیم مضر و زیان آفرین می داند.

به گفته مقام های رژیم صهیونیستی، حمله 50 روزه به غزه بیش از 2.5 میلیارد دلار برای این رژیم هزینه داشته است.

به گزارش ایرنا، «یائیر لاپید» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مردادماه امسال در حالی كه یك ماه از حمله این رژیم به غزه می گذشت، گفته بود «با طولانی شدن جنگ، مالیات های جدیدی بر شهروندان تحمیل خواهد شد.»

وی همچنین تاكید كرده بود، «این عملیات قرار نبود اثر زیادی روی بودجه دولت بگذارد، اما به دلیل طولانی شدن جنگ، تأثیر آن بر بودجه قابل توجه خواهد بود. ما اكنون نمی‌توانیم بودجه مورد نیاز برای جنگ را محاسبه كنیم؛ همچنین نمی‌توانیم اثر طولانی‌مدت آن بر اقتصادمان را بسنجیم اما همین‌قدر باید بگویم كه فعلا برای پرداخت هزینه های عملیات نظامی، از بودجه جاری كشور استفاده می‌كنیم.»

وی همچنین هشدار داده بود: «طول كشیدن جنگ می‌تواند تأثیری منفی بر اقتصاد و مالیات داشته باشد. در صورت ادامه حملات ارتش، همه چیز تغییر خواهد كرد و مجبوریم مالیات ها را افزایش دهیم.»

شبد**1502**2023
۰ نفر