۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۰
کد خبر: 81500078
T T
۰ نفر

ادامه بارش های پراكنده در برخی از مناطق كشور

۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۰
کد خبر: 81500078
ادامه بارش های پراكنده در برخی از مناطق كشور

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی كشور اعلام كرد: براساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی به علت نزدیك شدن یك سامانه بارشی از غرب كشور شاهد بارش پراكنده در استان های كردستان، آذربایجان غربی، كرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان از بعد از ظهر دوشنبه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی تصریح كرده كه از سه شنبه این هفته گستره بارش ها برخی از نواحی استان های نیمه غربی، استان های واقع در جنوب البرز و سواحل شمالی را در برمی گیرد و با حركت این سامانه به سمت شرق از بعد از ظهر روز سه شنبه از میزان بارش در برخی مناطق نیمه غربی موقتا كاسته و در نواحی شمال شرق و شرق كشور بارش باران آغاز می شود. همچنین از روز چهارشنبه بارش ها در این مناطق تشدید خواهد شد.

با فعالیت این سامانه بارشی احتمال وقوع رگبار و رعد و برق همراه با تگرك در برخی مناطق نیمه غربی در صبح روز سه شنبه و صبح چهارشنبه دور از انتظار نیست و شرایط وقوع گرد و خاك در جنوب غرب و غرب كشور در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه همچنان وجود دارد، ضمن آنكه نیمه غربی خلیج فارس طی سه روز آینده مواجی خواهد بود.

با ورود این سامانه بارشی به كشور مدیركل پیش بینی سازمان هواشناسی كشور در خصوص وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اكنون دمای هوای تهران به حدود 15 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 33 درصد، سرعت وزش باد 11 كیلومتر بر ساعت و كمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 9 تا 16 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

احد وظیفه، افزود: كمینه و بیشینه هوای تهران فردا به 9تا 14 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز ابری همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود.

مدیركل پیش بینی سازمان هواشناسی كشور یادآور شد: كمینه و بیشینه هوای تهران طی روز چهارشنبه این هفته بین 9 تا 13 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان پایتخت در این روز ابری همراه با بارش باران وزش باد پیش بینی شده است.

وی در خصوص پیش بینی هوا در روز چهارشنبه هفته جاری در تهران، گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد در روز 22 بهمن ماه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود و در روز 23 بهمن ماه نیز در استان تهران شاهد بارش باران و برف همراه با وزش باد خواهیم بود.

مدیركل پیش بینی سازمان هواشناسی افزود: از روز 24 تا 26 بهمن نیز شاهد بارش های پراكنده همراه با وزش باد در تهران خواهیم بود.

اقتصام (4) 1108**1558
۰ نفر