۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰:۳۷
کد خبر: 81502470
T T
۰ نفر

عمر مفید بیشتر مدارس استان اردبیل سپری شده است

۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰:۳۷
کد خبر: 81502470
عمر مفید بیشتر مدارس استان اردبیل سپری شده است

اردبیل - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: عمر مفید بیشتر مدارس این استان سپری شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، صابر سپهری در جلسه بررسی مسائل و مشكلات دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر افزود: این مدارس نیاز به بازسازی دارند.

وی گفت: در پنج شهرستان استان از جمله ناحیه یك و دو اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد و خلخال مشكل فضای آموزشی داریم ولی در دیگر شهرها این مشكل تا حدودی كمتر است.

وی اظهار كرد: حدود 80 درصد مدارس استان با كمك خیرین مدرسه ساز تك نوبته شده اند و 15 درصد مدارس نیز دو نوبته اداره می شوند.

وی یكی از بحث های جدی آموزش و پرورش را توسعه متوازن رشته ها دانست و افزود:

در این زمینه در استان با مشكل اساسی رو به رو هستیم به طوری كه نیمی از دانش آموزان استان به رشته تجربی گرایش دارند و این موجب شده دانش آموزان هنگام كنكور رتبه های مورد نظر را كسب نكرده و پشت كنكور بمانند.

سپهری گفت: تلاش ها بر این است تمام هنرستان های استان را كه با تیپ هنرستان ساخته شده احیا و دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای سوق داده شوند تا پس از پایان تحصیلات در بازار كسب و كاری برای خود فراهم كنند.

مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در ادامه به افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیر اشاره كرد و افزود: این دانشگاه 172 دانشجو دارد كه امسال هم 60 دانشجو به این تعداد افزوده می شود.

وی نسبت به افزایش امكانات رفاهی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا ، اكبر صمدی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه از اختصاص اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 700 میلیون ریال برای عملیات احداث مدرسه راهنمایی 17 شهریور شهر نیر خبر داد و گفت: یك میلیارد ریال اعتبار نیز برای تعمیر و تجهیز مدارس این شهرستان اختصاص یافته است.

7116/6018/6016