۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۴
کد خبر: 81502571
T T
۰ نفر
22 بهمن و حماسه دیگری كه تكرار شد

تهران - ایرنا - ایرانیان امروز در سی وششمین راهپیمایی مردمی یوم الله 22 بهمن پرشورتر از سال های گذشته با حضوری آگاهانه و گسترده حماسه دیگری آفریدند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی از ساعتی پیش از آغاز راهیپمایی پرشور 22 بهمن در مسیرهای منتهی به میدان آزادی گرد هم آمدند و با شور و اشتیاقی وصف نشدنی منتظر آغاز این راهپیمایی با شكوه بودند.

مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با شعارهای«مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسراییل»، «لبیك یا رسول الله» و «هیهات مناالذله» در پاسخ به یاوه گویی های استكبار جهانی به سركردگی آمریكا از ساعت 9 صبح امروز از مسیرهای دهگانه به سمت میدان بزرگ آزادی در حركت هستند.

ملت ولایتمدار و قهرمان ایران اسلامی امروز در سراسر كشور یك صدا اعلام كردند كه تنها گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به همه فتنه های موجود آگاهی داشته و اجازه نخواهند داد تا غصه ای بر دل مراد و مقتدای روش ضمیرشان سنگینی كند.

آنان امروز آمده اند تا به ندای رهبرشان لبیك بگویند و ایستادگی خود را بر اصول انقلاب اسلامی و حمایتشان از دستاوردهای نظام اسلامی فریاد بزنند.

حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و در آستانه سی وششمین بهار آزادی بار دیگر اراده آهنین ملت در پشتیبانی از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری نظام را به رخ جهانیان به ویژه استكبار جهانی و كج فهمان و بی بصیرتان داخلی می كشد.

مردم ولایتمدار و بصیر تهران پایتخت ایران اسلامی نیز امروز مانند دیگر شهرهای ایران با خروش انقلابی خود و با سردادن شعارهای انقلابی در حمایت از نظام اسلامی نشان دادند كه در برخورد با دولت های مستكبر، همچون رهبر معظم انقلاب عمل كرده و فریب خواسته های ناشی از عجز برخی كشورهای مستكبر و دنیا طلب را در مقابل انقلاب اسلامی نخواهند خورد.

اما امروز شعار «ای رهبر آزاده، آماده ایم، آماده»، «رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می كنیم»، «ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم»، «شعار ملت ما پیروی از رهبر است، همدلی و اتحاد حافظ این كشور است»، «میثاق با شهیدان، میثاق با امام است، اطاعت از رهبری، حفظ خط امام است»، «ما ملتی مقاوم، چون مشت آهنینیم، جز در ره شهیدان راهی نمی گزنیم» از اصلی ترین شعارهای مردم است كه علاوه بر نمایش عزم انقلابی برای مقابله با هر تهدید علیه جمهوری اسلامی، آمادگی كامل دارند.

امروز جهان استكبار و دولت های مستكبر و غاصب از گسترش حضور خود در منطقه دچار یاس و ناامیدی شده و به دنبال مشروعیت یابی برای خود در بین ملت های منطقه هستند و راه آن را استفاده از نفوذ ایران در بین ملت های خاورمیانه می دانند اما غافلند از اینكه هوشیاری رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت فهیم ایران مانع بزرگی در مقابل سیاست های بدخواهانه آنان در منطقه است.

22بهمن روز بزرگ فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است، امروز مردمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشن ملت ایران است و همانند گذشته حماسه دیگری در راه است، هر 22 بهمن یك پیروزی جدید و یك فتح جدید است كه ضامن انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یكشنبه 19 بهمن در دیدار فرماندهان و كاركنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی، با تبیین علت و هدف اصلی دشمنی 36 ساله و ادامه دار دولت آمریكا و خطای محاسباتی آنها برای به زانو درآوردن و تحقیر ملت ایران، به رفتار و عملكرد منطقی و مستدل ایران در مذاكرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و باج خواهانه طرف مقابل اشاره و تأكید كردند: ملت ایران در روز 22 بهمن نشان خواهد داد كه زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر كننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد.

ایشان، علت ناكامی های پی در پی آمریكایی ها در مسایل منطقه و بویژه مسایل ایران را، همین خطای محاسباتی و اشتباهات راهبردی دانستند و افزودند: یك نمونه از این خطاها، اظهارات چند روز پیش یك مقام امریكایی است كه گفته بود، ایرانی ها در مذاكرات هسته ای، دست بسته هستند و گیر افتاده اند.

رهبر معظم انقلاب تأكید كردند: در روز 22 بهمن شما خواهید دید كه ملت ایران چه حضوری خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد كه آیا ملت ایران دست بسته است؟

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: به لطف خداوند ملت ایران در 22 بهمن نشان خواهد داد هركسی كه بخواهد این ملت را تحقیر كند، با ضربه متقابل مواجه خواهد شد.

ایشان خاطرنشان كردند: به فضل الهی، ملت ایران با حضور مقتدرانه و عزم راسخ خود در 22 بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.

رییس جمهوری نیز با دعوت آحاد مردم ایران به حضور با نشاط ، پر رنگ تر و مقتدرتر در راهپیمایی سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن و سر دادن شعارهای وحدت و همدلی در این مراسم ، تصریح كرد: 22 بهمن روز جشن ملی و روز ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری با تبریك فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن را بزرگ ترین روز پیروزی ملت ایران در صحنه داخلی و بین المللی دانست و اظهارداشت: 22 بهمن روزی است كه ملت ایران توانست استبداد و استعمار را برای همیشه پشت سر گذاشته و حكومت ملی و اسلامی را براساس مردم سالاری دینی تشكیل دهد.

وی، 22 بهمن را روز جشن ملی و روز ملت ایران دانست و تصریح كرد: شعارهای این روز باید شعار وحدت و همدلی باشد و شعارهای جناحی ، گروهی و حزبی ، شایسته 22 بهمن نیست.

رییس جمهوری تأكید كرد: در روز 22 بهمن هیچ كس حق ندارد، این روز را كه متعلق به ملت ایران است به نفع یك جناح و یا حزبی مصادره كند و مردم باید همانند سال 57 قدرت خود را در برابر استعمار به رخ بكشانند و نشان دهند كه همچنان در صف واحد، پیگیر منافع و مصالح ملی هستند و به جهانیان بگویند كه ملت ایران راه 36 سال گذشته را همچنان با قدرت ادامه خواهد داد.



** ساعت 9، حضور پرشور مردم بویژه نسل سومی های انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن

در راهپیمایی باشكوه 22 بهمن نسل سومی های انقلاب نیز حضور پرشور دارند، نسلی كه می گویند:‌« زمانی كه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ما به دنیا نیامده بودیم».

« محمدرضا » دانش آموز و در عین حال نسل سومی انقلاب است كه امروز مشتاق تر از سایرین و زودتر از ساعت 9 به مسیر راهپیمایی آمده است .

او می گوید : هر چند سال 57 من نبودم اما تصاویر و فیلم ها كه بودند و هستند.

محمدرضا ، مهم تر از تصاویر و فیلم ها به عزتی كه به دست آورده است ، اشاره و تاكید می كند كه با حضور خود در این راهپیمایی از این عزت دفاع می كند.

نسل سومی های انقلاب با در دست داشتن پرچم مقدس ایران و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) یكبار دیگر اتحاد و همدلی خود را به آرمان های انقلاب اسلامی نشان می دهند. همچنین شركت كنندگان با حمل پلاكاردهایی از تیم مذاكره كننده هسته ای دفاع كردند اما در عین حال بر مذاكره با عزت تأكید دارند.

بسیاری از دانش آموزان و نسل سومی های انقلاب كه در مسیرهای راهپیمایی شركت داشتند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كردند: ما نسل سومی های انقلاب آمده ایم تا به جهانیان ثابت كنیم كه ما هم تا آخر پای این انقلاب ایستاده ایم.

*كودكان انقلابی با ایده های نو به جشن انقلاب آمدند

برخی كودكان شركت كنندگان در راهپیمایی 22 بهمن، خلاقیت های جالبی از خود نشان دادند.

كودكان ونوجوانان در راهپیمایی 22 بهمن كه با حضور آحاد مختلف مردم در سراسر كشور برگزار شد، حضوری فعال داشتند.

«آرین آریانژاد» 11 ساله یكی از فرزندان انقلاب است كه كلاهی را به رنگ پرچم درست كرده و بر سر گذاشته است.

دو كودك پنج ساله و 13 ساله نیز به نام های كوثر و امیرحسین میرزاییان به همراه پدر و مادرشان در این مراسم شركت كردند.

كوثر موشكی در دست دارد كه در یك طرف آن نوشته شده «آمریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند» و در طرف دیگر آن «جهاد با صهیونیست ها واجب» است.



** ساعت 9.5 دقیقه، لبیك یا خامنه ای / ما تا آخر ایستاده ایم

خیابان و میدان آزادی در سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یك بار دیگر میزبان مردم غیور شهر تهران است.

اطراف میدان آزادی با بنرهایی با شعارهای «نه تحریم، نه ذلت، مذاكره با عزت»، «توافقات ننگین مایه ذلت ماست»، «ما تا آخر ایستاده ایم» و «راه امام را با كمال قدرت ادامه خواهیم داد» مزین شده است و نیز شهروندان تهرانی و بویژه جوانان با در دست داشتن پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی، پرچم های زرد و سفید با نوشته های «لبیك یا خامنه ای»، «ما تا آخر ایستاده ایم»، «ما مطلیع امر رهبریم» و «ما همه محمدی هستیم» حضور دارند.

پیش از آغاز رسمی مراسم، مسیرهای منتهی به میدان آزادی مملو از شهروندان تهرانی است كه برای گرامیداشت سی وششمین پیروزی انقلاب در مسیرهای مشخص شده در حركت هستند.

همچنین سرود «مرگ بر آمریكا» حامد زمانی در فضای میدان آزادی پخش می شود و مردم نیز با مشت های گره كرده، «صدای مرگ بر آمریكا» را سر می دهند.

همچنین برخی دانش آموزان با شعار «مرگ بر فرانسه»، انزجار خود را از اقدام توهین آمیز نشریه فرانسه ای اعلام كردند.

اكنون فریادهای «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر آمریكا» و «الله اكبر» در فضای میدان آزادی به گوش می رسد.

همزمان با برگزاری مراسم باشكوه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، مشت های گره كرده جوانان و نوجوانان تهرانی، تن استكبار جهانی و دشمنان معاند نظام اسلامی را به لرزه انداخته است.

این گروه از جوانان و نوجوانان نسل سوم انقلاب با سر دادن شعارهای «ما پیرو علی و پیغمبریم، حامی این كشور و این رهبریم» و «نه تحریم، نه ذلت، مذاكره با عزت»، در حال راهپیمایی از چهار راه ولی عصر(عج) به سمت میدان آزادی هستند.

این گروه از جوانان انقلابی ایران اسلامی با حمل پرچم هایی به رنگ سبز و زرد با نوشته های «لبیك یا رسول الله(ص)» و «لبیك یا خامنه ای» و سردادن شعار «توافقات ننگین مایه ذلت ماست» حضوری دائم، روشن و پر تحرك در این راهپیمایی حماسی دارند.

آنان با حمل پرچم های سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران و دست نوشته هایی با مضامین و عبارت های «ما تا آخر ایستاده ایم»، «من انقلابی ام و مطیع امر رهبرم»، حال و هوایی خاص و حماسی به این راهپیمایی داده اند.

این گروه از جوانان با یك آرایش خاص و منسجم در حال عزیمت و حركت به سمت میدان آزادی برای شنیدن سخنان ریاست جمهوری اسلامی ایران هستند.



** ساعت 9.10 دقیقه، پلاكاردها و بنرهای خیابان انقلاب

بنرهای بزرگی در تقاطع خیابان انقلاب با موضوع توافق ژنو نصب شده است، بر روی برخی از این بنرها نوشته شده «نه تحریم، نه ذلت، مذاكره با عزت»، «ما تا آخر ایستاده ایم» و «توافقات ننگین مایه ذلت است».

همچنین راهپیمایان پلاكاردهایی با موضوع مذاكرات هسته ای در دست دارند.

سازمان ها و نهادهای مختلف فعالیت های خود را در غرفه های مستقر در خیابان انقلاب آغاز كرده و به راهپیمایان خدمات فرهنگی ارایه می كنند.



** ساعت 9.15 دقیقه، روبروی دانشگاه تهران

مردم مسلمان و ولایت مدار تهران – پایتخت از آغازین لحظات راهپیمایی سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ازمسیر خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی در حركت هستند.

در روبروی دانشگاه تهران خیابان انقلاب مملو از جمعیتی است كه با پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران وعكس های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به سمت میدان آزادی درحركت اند.

درمسیر مردم غرفه های متعددی وجود دارد كه ازجمله روبروی درب اصلی دانشگاه تهران معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه هنر با برپایی گروه سرود، كاریكاتور و تابلوهای نقاشی رنگ روغن با موضوع انقلاب حضور دارند وهم چنین بنر شهدای هسته ای با عنوان شهید علم به همراه عكس شهدای هنر بر نرده های اصلی درب دانشگاه تهران نصب شده است.

افرادی نیز درجلوی این دانشگاه روزنامه های كیهان را به صورت مجانی وگسترده دراختیار مردم قرار می دهند.

در دسته های جمعیتی كه به سمت میدان آزادی در حركتند جوانان با سر دادن مرگ براسرائیل ومرگ برآمریكا همراه با سربندهای من انقلابی ام دیده می شود.

عكس های انقلاب سراسر نرده های دانشگاه تهران را پوشانده و بنر عكس های شیخ سلمان بحرینی و سید حسن نصرالله، عبدالملك بدرالدین الحوثی و حاج قاسم سلیمانی كه در زیر آن نوشته شده انقلاب ادامه دارد به چشم می خورد.

هم چنین دانشجویان دانشگاه هنر اقدام به نصب تابلوهایی در مسیر راهپیمایی كرده و آثاری با موضوع های انقلاب را نقاشی می كنند دراین راهپیمایی پیر و جوان زن و مرد دیده می شود.

پیرزنی كه برروی ویلچر، عكس امام (ره ) و رهبری را نگاه داشته و خردسالی كه ما تا آخر ایستاده ایم وی را به سمت میدان انقلاب هدایت می كند.

سرودهای انقلابی نیز درطول مسیر شنیده می شود و عكاسان خبری زیادی نیز در مسیر راهپیمایی حضور دارند.



**ساعت 9.20 دقیقه، مشت های گره كرده جوانان و نوجوانان تهرانی

همزمان با برگزاری مراسم باشكوه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، مشت های گره كرده جوانان و نوجوانان تهرانی، پیكر استكبار جهانی و دشمنان معاند نظام اسلامی را به لرزه انداخته است.

این جوانان و نوجوانان نسل سوم انقلاب با سر دادن شعارهای «ما پیرو علی و پیغمبریم، حامی این كشور و این رهبریم» و «نه تحریم، نه ذلت، مذاكره با عزت»، در حال راهپیمایی از چهار راه ولی عصر(عج) به سمت میدان آزادی هستند.

این گروه از جوانان انقلابی ایران اسلامی با حمل پرچم هایی به رنگ سبز و زرد با نوشته های «لبیك یا رسول الله(ص)» و «لبیك یا خامنه ای» و سردادن شعار «توافقات ننگین مایه ذلت ماست» حضوری دائم، روشن و پر تحرك در این راهپیمایی حماسی دارند.

آنان با حمل پرچم های سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران و دست نوشته هایی با مضامین و عبارت های «ما تا آخر ایستاده ایم»، «من انقلابی ام و مطیع امر رهبرم»، حال و هوایی خاص و حماسی به این راهپیمایی داده اند.

این گروه از جوانان با یك آرایش خاص و منسجم در حال عزیمت و حركت به سمت میدان آزادی برای شنیدن سخنان ریاست جمهوری اسلامی ایران هستند.



**ساعت 9.25 دقیقه؛ اوباما در یك كاریكاتور: از این دمپایی كمترم

بنری در خیابان آزادی نصب شده كه در آن اوباما در حالی كه دمپایی در دست دارد، می گوید، از این دمپایی كمترم اگر ایرانی ها امسال در راهپیمایی 22 بهمن شركت كنند.

این بنر به تعداد زیادی در مسیرهای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن به ویژه در حوالی میدان آزادی(تقاطع توحید تا یادگار امام) نصب شده است.

بنر «اوبامای دمپایی به دست» از سوی شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تهیه و در مسیرهای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن شهر تهران نصب شده است.



** ساعت 9.30 دقیقه؛ طرح دانشمندان هسته ای در راهپیمایی 22 بهمن اجرا می شود

مسوول جبهه فرهنگی «میقات ظهور»، از اجرای طرح دانشمندان هسته ای توسط 200 دانش آموز در مسیر راهپیمایی 22 بهمن خبر داد.

حجت الاسلام «محمد بادفر» به خبرنگار ایرنا گفت: طرح دانشمندان هسته ای در سه سال اخیر در راهپیمایی 22 بهمن انجام می شود و امسال نیز با تغییراتی در خیابان آزادی اجرا خواهد شد.

وی افزود: 150 نوجوان دانش آموز و 50 دختر دانش آموز با پوشیدن لباس های سفید به عنوان نماد دانشمندان هسته ای، دست ها را به یكدیگر داده و به اجرای برنامه می پردازند.

بادفر ادامه داد: این نوجوانان كه از طرف هیات نوجوانان كربلا و رهروان شهدا در راهپیمایی شركت می كنند، در پایان مراسم نیز نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه می كنند.

وی همچنین گفت: در مراسم امسال كه با شعار «لبیك یا رسول الله (ص)» همراه است، نوجوانان سربندهای «لبیك یا رسول الله (ص)» بسته اند و یك گنبد نمادین از حرم حضرت رسول (ص) در خیابان انقلاب را گلباران می كنند.

وی خاطرنشان كرد: همچنین در این طرح همزمان با پخش صحبت های رهبر معظم انقلاب كه فرمودند جوانان ما عاشق مبارزه با صهیونیسم هستند، برخی شركت كنندگان در طرح با پوشیدن لباس خاكی رزمی، به صورت نمادین از دانشمندان هسته ای حفاظت می كنیم.



**ساعت 9.35 دقیقه، تابوت داعش تشییع شد

شماری از راهپیمایان 22 بهمن از مكتب الصادق (ع) محفل دانشجویان فرهنگ گستر با تشییع نمادین تابوت داعش گوشه ای از جنایات این گروهك را به تصویر كشیدند.

در این تابوت كه از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی بر دوش تعدادی از راهپیمایان 22 بهمن حمل می شد، تصاویری از باراك اوباما، ‌بنیامین نتانیاهو،‌ ابوبكر بغدادی و بن باز به چشم می خورد.

تصاویر این سه نفر با قلاده و زنجیر به هم مرتبط شده اند و تصویری نمادین از شیطان در ابتدای این تصاویر دیده می شد.

اعضای مكتب الصادق (ع) با تشییع این تابوت ،تابلویی بزرگ در معرفی داعش به نمایش گذاشتند كه در این تابلو كلمه داعش را مخفف «دولت الحادی عصیان و شرارت » معرفی می كرد.

همچنین در این تابلو تصویری از یك كفتار مشاهده می شد كه با سلاح آمریكا و حمایت اسراییل كودكان و مردم بی گناه را به خاك و خون می كشد.

برخی جوانان تهرانی آدمك های موشه دایان، شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو را به بند كشیده و در مسیر راهپیمایی به حركت درآورده اند.

در این اقدام خلاقانه، راهپیمایان با زدن صورتك های سركردگان رژیم صهیونیستی به چهره و در حالیكه به اسارت در آمده اند، در مسیر راهپیمایی 22 بهمن از تقاطع جمالزاده به سمت میدان آزادی در حال حركت هستند.



**ساعت 9.40 دقیقه؛ حمل مشعل المپیاد ورزشی كارگران كشور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن

حمل مشعل المپیاد ورزشی كارگران كشور از سوی هیات ورزش كارگری استان تهران به سمت جایگاه سخنرانی در میدان آزادی آغاز شد.

این مشعل توسط اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعی استان تهران طراحی شده و به وسیله قهرمان ورزشی كشور یوسف كرمی از محل وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی به سمت جایگاه سخنرانی رییس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن حمل می شود.

این مشعل با شعار « از خلیج نیلگون فارس تا سواحل زیبای دریای خزر» طراحی شده است و اكنون حمل آن به سمت میدان آزادی و جایگاه سخنرانی آغاز شده است.



**ساعت 9.45 دقیقه؛ حضور بیش از 400 میهمان خارجی در راهپیمایی 22 بهمن

بیش از 400 میهمان خارجی از بیش از 30 كشور جهان برای دیدن حماسه بزرگ ملت ایران در روز 22 بهمن حضور دارند ،(فقط 85 میهمان از 23 كشور اروپایی) و مابقی از دیگر كشورها، میهمان دهه فجر انقلاب اسلامی هستند.



**ساعت 9.50 دقیقه، حضور انقلابیون یمن و پیرمرد تنهای بجنوردی در راهپیمایی

تعدادی از انقلابیون یمن و اعضای جنبش مستقبل العدالت یمن در راهپیمایی 22 بهمن شركت كردند.

این انقلابیون یمنی در حالی كه پرچم هایی با تصاویری از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین «سید حسن نصر الله» را در دست داشتند، الله اكبر گویان و با سربندهای « من انقلابی ام »‌ در این راهپیمایی با شكوه حضور یافتند.

یكی از این انقلابیون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا كه خود را شیعه 12 امامی و از اعضای جنبش مستقبل العدالت معرفی كرد، اظهارداشت: ما، رهبر خود را حجت الاسلام «سید حسن العماد» می دانیم.

وی تاكید كرد: ما پیرو ولایت فقیه و امام خامنه ای هستیم و به تازگی برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه و اعلام همبستگی با ملت ایران به تهران سفر كرده ایم.



**ساعت 9.55 دقیقه؛ دوست داشتن پیرمرد بجنوردی با اشكال دستوری

پیرمردی هم كه لباسی با تصاویر رهبر معظم انقلاب ، امام خمینی (ره) و رییس جمهوری بر تن داشت بنری را با خود حمل می كرد كه در این بنر علاقه خود را نسبت به مسوولان كشوری اعلام كرده بود.

هر چند پیرمرد می خواست با این بنر ، عشق و دوستی خود را نسبت به سران نشان دهد اما جملات اشكالات دستوری هم داشت .

در این بنر با اشكال دستوری نوشته شده بود: « رییس جمهوری ، رییس مجلس و قوه قضاییه را دوست دارم و عاشقتیم رهبر » . اشلات دستوری این بنر توجه مردم را به خود جلب كرده بود .

این پیرمرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خود را از اهالی بجنورد معرفی كرد و اظهارداشت كه 65 ساله است و تنها برای شركت در راهپیمایی 22بهمن ماه به تهران آمده است.



** ساعت 10؛ بیش از هزار خبرنگار، عكاس و تصویربردار راهپیمایی 22 بهمن را ثبت می كنند

بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار ، عكاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران ) وبیش از 2800 خبرنگار، عكاس و تصویربردار در تمامی استان های كشور و اكثر شبكه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله 350 گروه خبری و تمام شبكه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبكه های استانی كشور در مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را در سراسر كشور، پوشش خبری ـ تصویری دادند.

امسال همانند سال های گذشته، خبرنگاران، عكاسان و تصویربرداران خبرگزاری جمهوری اسلامی، حضور مردم پرشور ایران را در 13 كیلومتر مسیر راهپیمایی 22 بهمن از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی ثبت كردند.

- دیدگاه های خبرنگاران خارجی درباره راهپیمایی 22 بهمن: خبرنگار رادیو سوئد كه برای انعكاس این رویداد به ایران سفر كرده است، گفت: جمعیت بسیار قابل توجهی در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور پیدا كرده اند.

«لیزی آنا الیزابت مور» كه برای پوشش اخبار راهپیمایی 22 بهمن در خیابان آزادی حضور داشت به خبرنگار ایرنا افزود: برای چندمین بار است كه در مراسم 22 بهمن ماه حضور پیدا كرده ام.

وی ادامه داد: بیشتر خبرنگاران خارجی، برای حضور در این مراسم از قبل اعلام آمادگی كرده و امروز در این مراسم برای واحدهای خبری خود، خبررسانی و اطلاع رسانی كنند.

خبرنگار رادیو سوئد گفت: یكی از اهداف حضور خبرنگاران، مشاهده عینی جمعیت شركت كننده در این مراسم است.

وی یكی از برنامه های خبرنگاران در این مراسم را شنیدن سخنان رییس جمهوری اعلام كرد.



**ساعت 10.10دقیقه چتربازان در آسمان 22 بهمن سال 93

آسمان میدان آزادی با رنگ سرخ كه نشانی از سرخی خون شهیدان است با حضور چتربازها رنگین شد.

در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، آسمان میدان آزادی با پرواز چتربازهایی از سپاه پاسداران،‌ ارتش،‌ نیروی انتظامی كه پرچم سه رنگ ایران را به همراه خود داشتند و نیز برافراشتن گرد های رنگی، به رنگ خون شهیدان مزین شد.

این چتربازها كه تعداد آنها با روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران(22 بهمن) همخوانی داشت با غروری افتخارآمیز در بین راهپیمایان در میدان آزادی فرود آمدند.

همچنین همزمان با فرود چتربازها، بادكنك های رنگی و كاغذهایی به رنگ سبز و قرمز و سفید از فراز برج آزادی در آسمان پراكنده شد.

*پرچم آمریكا و رژیم صهیونیستی به آتش كشیده شد

پرچم های آمریكا و رژیم صهیونیستی در حاشیه برگزاری راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، توسط جوانان مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به آتش كشیده شد.

هنگام به آتش كشیدن این پرچم ها، جوانان شعارهای «الله اكبر»، «لااله الا الله»، «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسراییل و آمریكا»، «اسراییل بشنو پیام ما را، از بیخ وبن بركنیم ریشه فتنه ها را» را سر دادند.



**ساعت 10:15دقیقه، استقبال مردم از برنامه های غرفه وزارت ورزش در راهپیمایی تهران

برنامه های ورزشی متنوع مقابل غرفه وزارت ورزش و جوانان با استقبال راه پیمایان یوم الله 22 بهمن همراه شده است. وزارت ورزش و جوانان با برپایی غرفه ای در كنار دانشگاه صنعتی شریف در خیابان آزادی، فرصتی برای حضور و همبستگی اهالی ورزش با دیگر اقشار مردم فراهم كرده است.

مهدی حب درویش ركورددار روپایی جهان از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در كنار این غرفه و اجرای حركات زیبا و متنوع روپایی آغازگر برنامه های ورزشكاران در این راهپیمایی بود.

آهنگ جام جهانی احسان خواجه امیری و آهنگ هایی از حامد زمانی نیز از ساعات اولیه صبح از بلندگوهای غرفه پخش می شد.

در ادامه راهپیمایی برخی از ورزشكاران رشته های مختلف رزمی از جمله كاراته و باستانی كاران با اجرای برنامه های نمایشی، حضور خود را در راه پیمایی یوم الله 22 بهمن اعلام كردند.

اجرای برنامه های متنوع و جذاب ورزشی،‌ با استقبال خوب مردم نیز مواجه شده است.



**ساعت 10.20 دقیقه ،دستاوردهای بازی سازان انقلابی به نمایش درآمد

یك موسسه فرهنگی، هنری جدیدترین بازی های رایانه ای را در مسیر راهپیمایی 22 بهمن معرفی می كند.

موسسه كاظمیون با معرفی جدیدترین بازی های ایرانی نمایشگاهی از خطرات و مضرات بازی های خارجی را برای راهپیمایان به نمایش درآورد.

این غرفه كه در تقاطع خیابان آزادی و قریب واقع شده بود از بازی رایانه ای پروانه به عنوان بهترین بازی سال ایران و كاندیدای بهترین بازی مستقل جهان در جشنواره بین المللی گیم كانكشن فرانسه یاد كرد.

مسوول این غرفه برای بازدیدكنندگان مضرات بازی های خارجی را بیان كرد و افزود: جوانان ایرانی توانسته اند در عرصه های بین المللی بازی های رایانه ای تولید كنند و هر چند كیفیت بازی های ایرانی به بازی های خارجی نمی رسد ولی این بازی ها با فرهنگ این مرز و بوم مطابقت داشته و حداقل هایی را رعایت كرده اند.

در این نمایشگاه تصاویری از بازی های رایانه ای خارجی و مشكلات و خطرات این بازی ها همچون قماربازی، خیالپردازی، وحشیگری، آدمكشی، هجمه به مظاهر دینی و مقدسات، نژاد پرستی، ترویج مصرف گرایی، مبارزه با مفهوم انقلابی گری و ترویج روحیه آشوبگری از ویژگی های بازی های خارجی است.

موسسه فرهنگی هنری اندیشه كاظمیون وابسته به مركز محتوای دیجیتال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سراج) است.



**ساعت 10.25 دقیقه، توافق هسته ای دو مرحله ای؛ مایه ذلت است

برخی راهپیمایان با حمل پلاكاردهایی با عنوان «توافق هسته ای دو مرحله ای؛ مایه ذلت است» ، «توافق دو مرحله ای؛ تله راهبردی» و «لغو همه تحریم ها؛ شرط توافق است» ؛ علیه توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 شعار دادند.

گروهی از بانوان نیز در میان این راهپیمایان به چشم می خوردند كه شعار مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل سر داده اند.تعدادی از جوانان نیز شعار می دهند: «نه سازش، نه تسلیم، سیدعلی ما هستیم».

برخی دیگر از جوانان نیز صورت خود را با پرچم جمهوری اسلامی ایران مزین كرده بودند.

جانبازان ویلچری ، شكسته شدن مجسمه های نماد آمریا و محمد رضا پهلوی و نیز عكس های سلفی برخی جوانان از دیگر حاشیه های این راهپیمایی عظیم بود.

***ساعت 10.30 دقیقه ؛ بارش رحمت الهی بر حماسه سازان 22 بهمن

بارش باران و رحمت الهی بر سر مردم حاضر در راهپیمایی 22 بهمن، طراوات و تازگی خاصی به این همایش بزرگ مردمی بخشید.

میدان انقلاب تهران مملو از راهپیمایانی است كه در زیر باران با چتر و بدون چتر، یك صدا ندای «الله اكبر» سر دادند.

همچنین شعارهایی همچون «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسراییل» و «ما تا آخر ایستاده ایم» دراین میدان طنین انداز می شود،‌ تابلوهای فراوانی در دستان شهروندان اعم از پیرو جوان با مضامین هیهات مناالذله و عكس های امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب به همراه پرچم حزب الله لبنان دیده می شود.

«محمد اقدم» دانشجوی دانشگاه تهران به خبرنگار ایرنا گفت: این تظاهرات نشان از عظمت ملت ایران دارد و پشتیبان محكم برای تیم مذاكره كننده هسته ای كشور است.

وی افزود: امروز رسانه های كشورهای غربی بار دیگر شاهد حماسه آفرینی ملت غیور ایران بوده و نشان می دهند كه تا جان در بدن دارند در مسیر ولایت گام برمی دارند.

به رغم بارش باران، همچنان برتعداد جمعیت راهپیمایان افزوده می شود.



**ساعت 10.50دقیقه؛ پرچم آمریكا در برابر دانشگاه شریف به آتش كشیده شد

پرچم 239متر مربعی آمریكا در برابر دانشگاه شریف به آتش كشیده شد.

در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، پرچم 239 مترمربعی آمریكا كه نشان دهنده تشكیل این كشور از 239 سال پیش تا كنون است، به آتش كشیده شد.

بر روی این پرچم، تصاویر و عكس های از شاه و سردمداران رژیم پهلوی و همچنین حاكمان كشورهای عربی كه در آن بیداری اسلامی رخ داده از جمله «بن علی» و «قذافی» نقش بسته بود.



**ساعت 10.55 دقیقه، حضور اتباع افغان و دانشجویان نیجریه ای در راهپیمایی 22 بهمن

اتباع افغان نیز در صفوف در هم فشرده راهپیمایی 22 بهمن امروز با در دست داشتن پلاكاردهایی با عنوان «من حضرت محمد(ص) را دوست دارم» در این حماسه بزرگ شركت كردند.

جمعی از دانشجویان نیجریه ای نیز در این راهپیمایی حضور داشتند. آنها توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام(ص) را انگیزه حضور در راهپیمایی 22 بهمن عنوان كردند.



**ساعت 11، حضور پیرمرد دوچرخه سوار در راهپیمایی 22 بهمن با شعار مرگ برآمریكا

پیرمرد دوچرخه سواری كفن پوش با شعار مرگ بر آمریكا دراین حماسه بزرگ شركت كرده است.

وی كه پشت لباس خود را مزین به شعار مرگ برآمریكا،‌ مرگ بر اسرائیل و سازش نمی پذیریم كرده است با دو چرخه خود در میان راهپیمایان شركت دارد.



**ساعت 11.05 دقیقه، بازار داغ سِلفی با راهپیمایان 22 بهمن

امروز نیز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، بازار عكس های سِلفی و به تصویر كشیدن حضور مردم در این حماسه داغ است.

جوانان غیور ایرانیان همچنان كه شعار می دادند، «این است شعار ملت نه تحریم نه ذلت، مذاكره با عزت با حفظ شان ملت»، «آمریكا حق نداره حتی یك شرط بذاره، تا وقتی كه مثل آدم تحریم رو برنداره»، «پاسخ مذاكرات روی میز، مرگ بر آمریكای اسلام ستیز» و «می جنگیم، می میریم ذلت نمی پذیریم»، گرفتن عكس سلفی را فراموش نكردند.

سلفی دوستان با دوستان، خانوادگی، عكس پدر و دختر نوزاد و نوه با پدربزرگ در راهپیمایی بازار داغی در این روز ملی داشت.

** جمع آوری پسماندهای خشك توسط كارگران زحمتكش شهرداری تهران

براساس این گزارش، نیروهای متحدالشكل شهرداری تهران به صورت دستجمعی برای جمع آوری پسماندهای خشك مردم در طول مسیر حضور دارند.

شهرداری تهران، همچنین برای كمپین «آسمان آبی و زمین پاك» با نصب بادكنك در طول مسیر، مردم را همراهی می كند.

ضمن اینكه كمیته امداد امام خمینی(ره) به مانند سال های گذشته با استقرار سه صندوق در این منطقه در عرصه كمك رسانی به مردم در حال فعالیت است.

و اما نسل سومی های انقلاب اسلامی با بستن سر بندهای «من انقلابی ام» در میان جمعیت حضور یافته اند.

**حضور احزاب و تشكل های سیاسی

احزاب و تشكل های سیاسی هم با حمل پلاكاردهایی با شعارهایی همچون « مرگ بر آمریكا» و «فجر پیروزی مبارك باد‌» در این راهپیمایی حضورداشتند. اعضای حزب موتلفه اسلامی بین مردم پلاكاردهای خود را توزیع می كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین در رابطه با مذاكرات هم پلاكاردهایی با مضمون ‌«مذاكرات بهانه است، فریب دشمنانه است»در دستان برخی راهپیمایان به چشم می خورد .

** كلاه شیپوری با پرچم سه رنگ هشت هزار تومان

برخی دستفروشان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن اجناس مختلفی را می فروشند كه پرچم های سه رنگ ایران از هزار تا پنج هزار تومان یكی از این وسایل فروشی است.

البته كلاه هایی شیپوری شكل با پرچم سه رنگ هم در خیابان آزادی به چشم می خورد كه این كلاه ها از پرچم ها گران تر هستند و به قیمت هشت هزار تومان به فروش می رسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پرچم های مختلف با زمینه آرم الله و بدون آرم الله به فروش می رسد.ضمن اینكه در پرچم های سه رنگ پارچه ای آرم الله و حروف انگلیسی آی . آر ایران در زمینه سفید چاپ شده است ولی كلمه الله اكبر در حاشیه آن دیده نمی شود.

**پیام رسان رهبر باش

غرفه ای تحت عنوان «پیام رسان رهبر باش» در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در حوالی جمال زاده به سمت آزادی برپا شده است. این غرفه ضمن تهیه بنرهایی از پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریكای شمالی به زبان فارسی و انگلیسی، پیام رهبری را بین مردم توزیع می كند.

**كاروان امداد و نجات هلال احمر

همچنین كاروان راهپیمایان سازمان امداد و نجات هلال احمر پاكدشت در بین راهپیمایان مشاهده می شود.

**عكس شهید احمدی روشن در دستان كودكان

گروهی از كودكان با لباس هایی یكسان عكس شهید احمدی روشن را در دست داشتند ، عكس شهید مصطفی احمدی روشن را در دست دارند به سمت میدان آزادی در حركت هستند.

** واكس صلواتی

20 بسیجی جوان و نوجوان در یكی از پایگاه های بسیج در مسیر راهپیمایی 22 بهمن – جنب ایستگاه مترو توحید - كفش های راهپیمایان را واكس می زدند.

مسوول این ایستگاه كه خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای چهارمین باراست كه با بسیجیان پایگاه كمیل از خانی آباد نو برای واكس صلواتی درمراسم راهپیمایی 22 بهمن حضور می یابیم.

وی از استقبال نوجوانان برای واكس زدن سخن گفت و افزود: بعضی ازنوجوانان اجازه نمی دادند تا بزرگترها واكس بزنند.ضمن اینكه هزینه واكس ها از سوی بسیجیان پرداخت شده است.

برخی از راهپیمایان با دیدن این ایستگاه صلواتی و فعالیت بسیجی ها برای برق انداختن كفش ها، با تلفن های همراه خود ، عكس می گرفتند.

فرهنگ ایستگاه صلواتی از ابتدای انقلاب و به ویژه در زمان دفاع مقدس رایج است.

ایستگاههای صلواتی متعدد دیگری هم در طول مسیر راهپیمایان در خیابان صادقیه ایجاد شد و به مردم خدمات ارایه می كرد.

ایستگاه های فرهنگی وهنری اداره اوقاف وامور خیریه شمال غرب تهران، ، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و مقاومت بسیج آموزش وپرورش منطقه 2 از جمله این ایستگاه ها است.

در بیشتر این ایستگاه ها بر روی صورت های كودكان پرچم انقلاب و طرح های مختلفی به مناسبت انقلاب اسلامی كشیده می شد. وبرنامه های نمایشی، عروسكی، كاردستی با كاغذ وقیچی ، ومسابقات قرآن ونقاشی برای كودكان برگزار می شد.



**توزیع كتاب

توزیع كتاب پیامبر مهربانی در راستای توهین مجله فرانسوی به حضرت محمد ( ص) و استقبال پرشور مردم برای توزیع عكس رهبر انقلاب از حاشیه های جالب این راهپیمایی بود .

در این راهپیمایی بسیاری از كودكان، نوجوانان، جوانان وحتی افراد مسن پیشانی بندهایی با مضمون «من عاشق محمدم» و « من انقلابی ام» بر روی پیشانی بسته بودند تا ازاین طریق ارادت خود را به پیامبر اعظم نشان دهند وبه دشمنان بگویند ما عاشق انقلاب مان هستیم.

**پرچم آمریكا بر روی زمین و پرچم ایران روی صورت كودكان

كشیدن پرچم آمریكا واسراییل روی زمین توسط كودكان یكی ازدیگر ازحاشیه های این مراسم بود. این در حالی است كه برخی كودكان هم پرچم كشورمان را بر روی صورت خود كشیده بودند .

ماكت موشك ساخته شده ایرانی در دستان كودكان حاضر در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر حاشیه های 22 بهمن امسال به شمار می آمد.

شعارهایی نظیر «آمریكا حق ندارد حتی یك شراط بذاره تا وقتی مثل آدم تحریم ها را برنداره » ، «ما تا آخرایستاده ایم » ،« نه تحریم نه ذلت مذاكره با عزت » ، «آمریكا بدهكاربشریت»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» ازجمله شعارها و پلاكارد های موجود در این راهپیمایی بزرگ به شمار آمد.



**پخش زنده و ویژه برنامه های صداوسیما

تعدادی از شبكه های صدا و سیما بصورت زنده و با پخش ویژه برنامه هایی برای مخاطبان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن بر جذابیت حضور پرشكوه مردم تهران در جشن انقلاب افزود.

هنرمندان، ورزشكاران و سایر چهره های فرهنگی و سیاسی در غرفه های مختلف صدا و سیما حضور یافتند و به طور زنده و مستقیم برای بینندگان، شنوندگان و شركت كنندگان در راهپیمایی برنامه هایی اجرا كردند.



**ساعت 11.10 دقیقه، آغاز سخنرانی رییس جمهوری

رییس جمهوری كه سخنران اصلی این مراسم بود سخنان خود را ساعت 11 و 10 دقیقه در میدان آزادی آغاز كرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان این كه ریشه ها، آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی تغییر ناپذیر خواهد بود و اگر در فروع و اجرا تغییری مورد نظر باشد باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخابات و صندوق آرا مردم انجام خواهد شد،گفت: در مذاكرات از استقلال دفاع كرده ایم و دفاع خواهیم كرد.



**22 بهمن 93 باشكوه تر از همیشه

خبرنگاران و تصویربرداران خبرگزاری جمهوری اسلامی كه امروز در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی شهروندان تهرانی مستقر شده بودند در گزارش های خود جمعیت راهپیمایان را متراكم تر و باشكوه تر از هر سال توصیف كردند.

در گزارش های خبری آمده كه به رغم بارش باران در طول مسیر سیزده كیلومتری میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران جمعیت گسترده ای از اقشار مختلف مردم تهران حضور یافتند.

سیام.
۰ نفر