۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81509686
T T
۰ نفر
قصه‌گويي باعث احياي فرهنگ بومي مي شود

كرمانشاه - ايرنا - قصه گوي برگزيده هفدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي معتقد است كه قصه‌گويي باعث احياي فرهنگ‌هاي بومي و محلي مي شود زيرا ريشه در فرهنگ ملي، اسلامي ما دارد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، مريم احتشام با بيان اينكه قصه‌گويي يك هنر اصيل و ريشه دار است كه از زمان گذشته بوده و هست گفت: اين هنر ارزشمند به كودكان كمك مي‌كند تا توازن روحي و عشق به زبان در آن‌ها افزايش يابد.

وي قصه‌گويي را مهارتي دروني دانست كه با ذوق فردي همراه مي‌شود و تاثير زيادي بر تربيت آن‌ها مي‌گذارد.

اين مربي يادآور شد: استفاده از اصول و شيوه‌هاي مناسب قصه‌گويي و بهره گيري از قوه تخيل به خوبي مي تواند براي رفع نيازهاي عاطفي، رواني، علمي، مذهبي و اخلاقي كودكان قدم بردارد و احياي اين هنر اصيل مي تواند زمينه رشد همه جانبه كودكان و نوجوانان را فراهم كند.

قصه‌گوي برگزيده بجنوردي با بيان اينكه قصه‌گويي با زبان‌ها و فرهنگ‌هاي بسياري وجه اشتراك دارد و از ادبيات كهن ملت‌ها سرچشمه مي‌گيرد، تصريح كرد: معرفي پهلوانان ملي با توجه به زبان و گويش‌ها با اين هنر جاودانه مي‌شود.

به گزارش اداره ‌كل روابط ‌عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، احتشام افزود: اين جادوي ارزشمند و زيبا در دستان قصه‌گو است كه مي‌تواند با انتخاب قصه‌هاي مناسب كودكان را به ادبيات كهن علاقه‌مند و تاثير شگرف آن را در روح و قوه تخيل و انديشه آن‌ها مشاهده كند.

وي درباره تاثير قصه‌گويان خارجي در رشد جشنواره گفت: اين حضور موثر است و قصه‌گويان ايراني را با فرهنگ، زبان‌ و شيوه‌هاي متنوعِ قصه‌گويي آشنا مي‌سازد.

احتشام اضافه كرد: شيوه‌ قصه‌گويي قصه‌گويان خارجي با ابزار، صداهاي خاص و آهنگ‌هاي خلاق و مخصوص علاوه بر لذت‌بخش بودن تجربه خوبي براي قصه‌گويان ايراني ا‌ست.

هفدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي كه از 27 بهمن در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در كرمانشاه آغاز به كار كرده است تا 30 بهمن ادامه دارد.

فراهنگ ** 1883 ** 1569
۰ نفر