۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰:۲۸
کد خبر: 81510595
T T
۰ نفر
روسیه : اخبار احتمال دخالت و حضور نظامی مسكو در رومانی كذب محض است

بلگراد-ایرنا، سفیر فدراسیون روسیه دربخارست درمصاحبه با شبكه تلویزیونی « دی جی 24 » رومانی ضمن رد گزارش های مبنی بردخالت نظامی روسیه در رومانی گفت كه روسیه به هیچ وجه به امكان درگیری با كشور دیگری فكر نمی كند.

به گزارش ایرنا ازپایگاه های اینترنتی بالكان، اولگ مالگینف به این شبكه تلویزیونی همچنین این مساله را كه روسیه مایل است نفوذ نظامی خود را در دهانه رودخانه دانوب در منطقه بالكان تحمیل كند، تكذیب كرد.

سفیر روسیه دربخارست نیز به مساله جمهوری مولداوی وروابط این كشور با همسایگان خود اشاره كرد وگفت كه باید به این كشور اجازه داده شود تا خود مشكلات داخلی اش را حل وفصل كند ونسبت به تنظیم روابط با روسیه، رومانی، اوكراین واتحادیه اروپا تصمیم بگیرد.

مالگینف همچنین درمصاحبه با شبكه تلویزیونی دی جی 24 بخارست دررابطه با بحران اوكراین گفت كه كشورش با كی یف جنگ نخواهد كرد ومسكو به امكان درگیری با دیگر كشورها فكر نمی كند.

وی ضمن تكذیب حضور سربازان روسی دراوكراین گفت: ممكن است كه برخی از اتباع روسیه دردرگیری ها مشاركت داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت كه اگرغرب، اوكراین را مسلح كند قرارداد صلح مینسك فورا از بین خواهد رفت.

به گفته وی، برای مردم اوكراین، كی یف، دونتسك ولوگانسك چگونگی مذاكرات برای همزیستی در كنار هم بعد از خاتمه جنگ مهم است، هر چند كه چنین اقدامی برای اینكه خون ریخته شده است امری آسان نخواهد بود.

وی با اشاره به اینكه غرب و روسیه نباید اقدامی را بركشوری تحمیل كنند، تاكید كرد كه كشورش مایل نیست درگیری منجمد شده ای در اوكراین مانند گرجستان، ترانس نیستری وناگورنو قره باغ داشته باشد وكسانی كه این طور فكر می كنند هنوز درفضای جنگ سرد بسر می برند و به روسیه به عنوان تنها منبع شرارت در جهان نگاه می كنند.

درروزنامه های چاپ رومانی اشاره شده است كه ولادیمیر افسییف رییس مركز سیاسی ومطالعات نظامی روسیه درمصاحبه اخیر با خبرنگار شبكه تلویزیونی TVR درمسكو گفته بود كه اگر رومانی كه عضو ناتو است دردرگیری بین ناتو وروسیه كشانده شود، نیروهای نظامی روسیه مجبور خواهند شد تا برخی ازاهداف نظامی درخاك رومانی را خنثی كنند.

رومانی پس ازسقوط رژیم كمونیستی به طرف غرب رو آورده است وبه عضویت پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) واتحادیه اروپا در آمده است.

رومانی با شروع بحران دراوكراین همراه با بلغارستان دردریای سیاه چندین مانور مشترك نظامی با نیروهای آمریكایی انجام داده است.

اروپام**1**436**1859
۰ نفر