۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۰۵
کد خبر: 81512970
T T
۰ نفر
پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند آغاز به كار كرد

آبادان- ایرنا- پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند، شامگاه پنجشنبه با حضور 120 هنرمند عكاس و فیلمساز در یادمان شهدای شلمچه كار خود را آغاز كرد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند در آیین آغاز به كار جشنواره منطقه ای سینمای جوان اروند، گفت:این جشنواره با حضور 11 استان كشور شامل 20 دفتر انجمن سینمای جوان از اول تا چهارم اسفندماه در شهر آبادان و به صورت همزمان در خرمشهر برگزار می شود.

'سیدمرتضی نعمت زاده' افزود:از میان 430 فیلم رسیده به دبیرخانه، 78 فیلم برای شركت رد بخش مسابقه جشنواره انتخاب شد كه از سوی 'آیدا پناهنده، حمیدرضا اردلان، محمدعلی باشه آهنگر، مهدی جعفری و مهدی نادری داوری شده است.

وی اضافه كرد:در بخش عكس این جشنواره نیز، از میان یكهزار و سه عكس، 43 تك عكس یك مجموعه عكس برای شركت در بخش مسابقه انتخاب شده كه از سوی 'محمدستاری، محمدرضا چای فروش و یلدا معیری' انتخاب و داوری شده است.

نعمت زاده همچننی با بیان آثار رسیده به بخش فیلمنامه این جشنواره نیز، گفت:از میان 258 فیلمنامه رسیده به دبیرخانه، 10 فیلمنامه در بخش آزاد و سه فیلمنامه در بخش اقتباسی از سوی فرهاد توحیدی، رضا مقصودی و انسیه شاه حسینی داوری می شود.

مدیر فرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد اروند و قائم مقام دبیر پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند نیز در این آیین گفت:سه هنرمند فیلمساز، یك عكاس و یك خانواده شهید در آیین اختتامیه جشنواره اروند مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.

'بهروز نشان' گفت:محمدعلی باشه آهنگر، عبدالحسن برزیده و دانش اقباشاوی به عناون فیلمسازان، جاسم غضبان پور عكاس و خانواده شهید نوجوان بهنام محمدی به دلیل جایگاه هنری، در این جشنواره تجلیل می شوند.

به گزارش ایرنا، عكس‌های این جشنواره در قالب نمایشگاه عكس در موزه هنرهای معاصر و پارك بازسازی برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

در كنار این جشنواره نشست‌های تخصصی فیلم با حضور اساتید برجسته كشورمان از جمله اصغر فرهادی،‌رضا میركریمی، حسن برزیده، حمید فرخ‌نژاد، محمدعلی باشه آهنگر، حبیب احمدزاده، محمود كلاری و جاسم غضبانی برگزار می شود.

برگزاری نشست های تخصصی عكاسی با حضور محمدمهدی رحیمیان، بهنام صدیقی، محمدحسین كریمی و علیرضا كریمی صارمی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره است.

7103/6125