۴ اسفند ۱۳۹۳، ۲۱:۲۱
کد خبر: 81517877
T T
۰ نفر
مازندران آماده میزبانی از بزرگترین رویداد ورزش كارگری كشور

ساری – ایرنا - نخستین المپیاد ورزش كارگران ایران به عنوان یكی از بزرگترین رویداد ورزشی كه مازندران در سال 93 از آن میزبانی می كند ، روزهای جمعه و شنبه در 14 شهر مازندران برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پس از میزبانی مسابقات جام جهانی كشتی كه البته از لحاظ كیفیت ، نتوانست نظر مساعد اهالی این ورزشی را به خود جلب كند ، المپیاد ورزش كارگران ، دیگر رویداد بزرگ ورزشی استان است .

البته از لحاظ تعداد شركت كننده ، ورزش مازندران نمی تواند سابقه ای در تاریخ خود بیابد چرا كه در این رقابت ها حدود 2 هزار ورزشكار مرد و زن در 19 رشته ورزشی مردان و 5 رشته ورزشی زنان شركت خواهند كرد .

یكی از ویژگی های این رقابت ها ، میزبانی 14 شهر استان از این مسابقات است .

شهر بابل میزبان مسابقات دومیدانی ، پینگ پنگ ، بسكتبال ، نور میزبان مسابقات والیبال ساحلی ، قائمشهر میزبان مسابقات فوتبال ، چالوس میزبان مسابقات جودو ، بابلسر میزبان مسابقات دوچرخه سواری و وزنه برداری ، جویبار میزبان مسابقات فوتسال ، آمل میزبان مسابقات هندبال و والیبال ساحلی ، نوشهر میزبان مسابقات بدنسازی ، تنكابن میزبان مسابقات شطرنج ، نكا میزبان مسابقات تكواندو ، میاندرود میزبان رقابت های كاراته ، ساری میزبان مسابقات كشتی آزاد و فرنگی ، شنا ، اسكواش در بخش مردان است .

همچنین محمود آباد میزبان مسابقات والیبال ساحلی ، پینگ پنگ و بدمینتون و شهر فریدونكنار میزبان رقابت های دومیدانی و آمادگی جسمانی بانوان است .

این حجم وسیع و بسیار گسترده مسابقات ورزشی ، نیازمند ساختار و تشكیلاتی بسیار منسجم و وسیع است كه به نظر می رسد مقدمات آن به خوبی در استان فراهم شده است .

رییس هیات ورزش كارگران مازندران در این باره گفت : ورزش كارگری استان در رویداد بزرگ المپیاد ورزشی كارگران كشور نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولان است.

'علی دزایی پور ' گفت : روند موفقیت‌های ورزش كارگران در سطح مازندران چشمگیر بوده و تا حدودی فرا‌تر از تصور است هرچند این مهم را هر فرد آگاهی كه از ورزش كارگران استان اطلاعاتی دارد تایید می‌كند كه مازندران در مقایسه با بسیاری از استان‌های كشور، ورزشی پویا‌تر را ارائه كرده است.

وی ادامه داد: در تمام شهرهای مازندران قهرمان كارگری داریم و در همه شهرستان‌ها با حجم دل‌انگیزی از استعداد‌ها برخوردار هستیم .

دزایی‌پور با تاكید اینكه ورزشكاران بخش كارگری مازندران زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرند، خاطرنشان كرد: مسابقات ورزشی المپیاد كارگران كشور از هفتم اسفند ماه سال‌جاری در 19 رشته ورزشی آقایان و پنج رشته بانوان در شهرهای مختلف مازندران با اهداف مختلف و همچنین شناسایی و معرفی اعضای تیم‌های ملی كارگری كشورمان برای حضور در مسابقات كارگران جهانی در ایتالیا ، برگزار می‌شود، شركت می‌كنند.

مدیركل تعاون، كارو رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به ظرفیت بسیار زیاد ورزش كارگری مازندران گفت : یك چهارم ورزشكاران شركت كننده در المپیاد ورزشی كارگران كشور مازندرانی هستند.

' علی بابایی كارنامی' ، كارگران را ركن توسعه هر كشوری دانست و اظهار داشت : ایجاد نشاط و شادابی در كارگران و محیط های كاری نیازمند فراهم كردن بسترهای لازم برای فعالیت های ورزشی است.

وی به وجود چهار مجموعه و سالن ورزشی ساخته شده برای فعالیت ورزشی كارگران و خانواده های آنان از سوی اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان اشاره كرد و از مدیران واحدهای صنعتی خواست تا در فضاسازی برای فعالیت ورزشی كارگران تلاش كنند.

مدیر كل تعاون ، كار ورفاه اجتماعی مازندران گفت : هیات ورزش كارگری مازندران از دو سال پیش فعالیتش را آغاز كرد و هم اكنون بیش از سه هزار ورزشكار كارگر در 18 انجمن ورزشی فعالیت می كنند.

وی برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی كارگران كشور در مازندران را نقطه عطفی برای ورزش كارگری این استان توصیف كرد و افزود : از یكهزار و 990 ورزشكار شركت كننده در این المپیاد 435 نفر از مازندران هستند.

وی گفت : برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی كارگران كشور فرصتی است كه ظرفیت های استان مازندران را در حوزه های مختلف اقتصادی ، گردشگری ، زیرساختی و غیره معرفی خواهد كرد.

نماینده فدراسیون ورزش های كارگری در این المیپاد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : پشتیبانی برگزاری این المپیاد ورزشی توسط وزارت تعاون، كار ور فاه اجتماعی انجام می شود و وزارت ورزش و جوانان بعنوان مسول برگزاری و امور فنی این المپیاد را برعهده دارد.

' مجید پاشنا' با قدردانی از استاندار مازندران برای حمایت های بی شائبه در برگزاری این المپیاد ورزشی، ادامه داد: حمایت همه جانبه مسوولان استانی برای برگزاری این رقابتها می تواند پایه گذار جلب حمایت های بیشتر مسئولان برای امر ورزش باشد.

وی از هیاتهای ورزشی مازندران بعنوان نوك پیكان فعالیت اجرایی برای برگزاری المپیاد ورزشی كارگران كشور نام برد و افزود:این هیات ها در آماده سازی و فراهم كردن بسترهای لازم برای انجام مسابقات نقش مهمی را ایفا می كنند.

نماینده فدراسیون ورزش های كارگری در نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی كارگران كشور، مازندران را خطه قهرمان پرور عرصه ورزش دانست و ادامه داد: 80 درصد عوامل اجرایی و داوری این المپیاد ورزشی كشور را مازندرانی ها به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: ورزشكاران برتر و متخب المیپاد ورزشی كارگران كشور سال آینده به مسابقات ورزشی كارگران جهان در كشور ایتالیا اعزام خواهند شد.

یكی از موارد بسیار مهم در برگزاری این رقابت ها كه از دید مسوولان دور نماند ، توجه به انعكاس به موقع اخبار این ورزش ها به رسانه ها بود .

این دل نگرانی البته با تشكیل كمیته اطلاع رسانی از بین رفت . مسوولیت اطلاع رسانی این رقابت ها به خبرنگاران ورزشی نویس و با تجربه مازندرانی سپرده شد و این تیم حرفه ای در كنار عكاسان ورزشی ، تلاش می كنند اخبار لحظه به لحظه این رویداد بزرگ را منعكس كنند .

مسوول كمیته اطلاع رسانی نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی كارگران كشور گفت : برای پوشش رسانه ای این رویداد مهم ورزش كارگران كشور از خبرنگاران مجرب و حرفه ای ورزشی نویس مازندران استفاده شد تا با تهیه اخبار لحظه به لحظه ای مسابقات ، تحلیل و گزارش های ورزشی را ارائه بكنند.

'فرامرز درخشنده 'بیان كرد : مازندران به لحاظ بهره مندی از خبرنگاران ورزشی نویس در سطح كشور سرآمد است و به همین دلیل استفاده از ظرفیت و توانایی نیروهای خبر مازندران در دستور كار قرار گرفت .

وی از انجام هماهنگی های لازم برای حضور یك خبرنگار و عكاس در سالن های برگزاری مسابقات خبرداد و افزود: با ارسال آنی اخبار توسط خبرنگاران مستقر در محل برگزاری رقابتها ، ویرایش و ارسال همزمان اخبار به خبرگزاری ها انجام خواهد شد .

درخشنده با تاكید بر اینكه در انعكاس اخبار المپیاد ورزشی كارگران كشور اصل بر محور درستی و صحت اخبار است ، ادامه داد: در اجرای این برنامه رقابت رسانه ای جای خود را با رفاقت رسانه ای می دهد .

وی همچنین تهیه مصاحبه های تخصصی با ورزشكاران سرآمد رشته های ورزشی مختلف از دیگر برنامه های تیم خبری المپیاد فرهنگی ورزشی كارگران كشور است ، گفت: پس از پایان مسابقات ویژه نامه یكصد صفحه ای المپیاد كه حاوی این مصاحبه ها است تهیه و به استان های كشور ارسال می شود .

یكی از اقدامات بسیار موثر در جلب توجه مردم شهرهای مازندران به این المپیاد ، حمل مشعل مسابقات در همه شهرهای مازندران بود .

این اقدام به جز یك شهر كه با بی برنامگی مسوولان ورزشی آن شهر بازتاب مناسبی نداشت ، در دیگر شهرهای استان و با حضور فراوان ورزشكاران ، كارگران ، مسوولان و اقشار گوناگون مردم همراه بود .

آن چه بیش از همه می تواند مورد نظر و توجه برگزاركنندگان مازندرانی این رقابت ها باشد، شناسایی هر چه بهتر استعدادهای ورزشی كارگری و معرفی آن ها به تیم های حرفه ای ورزشی است .

البته شاید حضور پرتعداد ورزشكاران حرفه ای در یك رشته خاص بتواند مسوولان ورزشی استان را به تشكیل یك تیم ورزشی كارگری ترغیب كند . اتفاقی كه مازندران در گذشته آن را لمس كرد اما پس از گذشت مدتی ، همه آن تلاش ها در عرصه ورزش حرفه ای كارگری به فراموشی سپرده شد . ك/4

7331/6097