۵ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۰۶
کد خبر: 81518124
T T
۰ نفر
يك مسوول بنياد شهيد:توزيع كارت بيمه تكميلي ايثارگران در قزوين ادامه دارد

قزوين - ايرنا - معاون بهداشت و درمان مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران قزوين با اشاره به توزيع بيش از 20 هزار كارت بيمه تكميلي بين جامعه ايثارگران در سال جاري، گفت: توزيع اين كارت ها همچنان ادامه دارد.

مسعود بخارايي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه توزيع 25 هزار كارت بيمه تكميلي بين خانواده شاهد و ايثارگر از دي ماه امسال آغاز شد، افزود: هنوز پنج هزار كارت باقي مانده است كه بايد توزيع شوند.

وي با اشاره به اينكه خانواده شاهد و ايثارگر براي دريافت كارت‌ بيمه تكميلي بايد سركوپن قبلي، شناسنامه و دفترچه بيمه را به همراه داشته باشند، افزود: آنها بايد شناسنامه دختران‌ بالاي 19 سال و گواهي اشتغال به تحصيل پسران بيش از 20 سال، را نيز به همراه داشته باشند.

اين مسوول با اشاره به اينكه جانبازان به همراه خانواده، والدين، همسران و فرزندان شهيد زير پوشش بيمه تكميلي هستند، گفت: اين افراد با داشتن كارت بيمه تكميلي مي‌توانند همه خدمات درماني را از مراكز طرف قراداد بنياد به صورت رايگان دريافت كنند.

وي با اشاره به اينكه بيش از 10 هزار نفر از جامعه هدف بنياد زير پوشش بيمه همگاني هستند، اظهاركرد: اين آمار شامل 121 نفر از آزادگان به همراه خانواده آنان، هفت هزار و 889 نفر از جانبازان و خانواده آنان و دو هزار و 220 نفر از والدين، همسران و فرزندان شهدا هستند.

بخارايي در ادامه به دفترچه بيمه همگاني يا اوليه ايثارگران اشاره كرد و افزود: اين نوع دفترچه به ايثارگراني كه فاقد دفترچه درماني صادره توسط محل كار باشند، تعلق مي گيرد.

وي با بيان اينكه هدف دولت تامين هزينه هاي درماني ايثارگران با بيمه همگاني در بيمارستان هاي دولتي است، گفت: 80 تا 90 درصد هزينه هاي درماني و دارويي اين افراد در اين بيمارستان ها و داروخانه ها پوشش داده مي شود.

اين مسوول با اشاره به اينكه بيمه همگاني بيشتر در بيمارستان هاي دولتي كاربرد دارد و بهره گيري از خدمات آن در بيمارستان هاي خصوصي كمتر است، در پايان افزود: به همين دليل ايثارگران براي دريافت خدمات درماني از بيمارستان هاي خصوصي زير پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند.

استان قزوين داراي 3 هزار شهيد و 6هزار و 700 نفر جانباز مي باشد.

7389/ 3013