۶ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۳۶
کد خبر: 81519490
T T
۰ نفر
استاندار یزد: رسانه ها مشكلات مردم را منعكس كنند

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: نقش رسانه های گروهی در بیان مسائل و مشكلات مردم بسیار دارای اهمیت است و لذا باید در این خصوص فعالانه اقدام كنند .

به گزارش ایرنا سید محمد میر محمدی سه شنبه شب در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی استان یزد افزود: دولت از فعالیت پویا و با نشاط رسانه های گروهی و نشریات حمایت می كند .

وی ادامه داد: در این دولت فضای خوبی برای بیان مسائل و طرح موضوعات مختلف در سطح رسانه های گروهی و نشریات فراهم شده و باید از آن برای خدمت به مردم و كمك به مسوولان استفاده كرد .

استاندار یزد اظهار داشت: مسوولان اجرایی در بخش های مختلف در جای خود دارای احترام هستند ولی باید اساس فعالیت رسانه های گروهی مردم و خدمت رسانی به آنها باشد .

میرمحمدی با بیان اینكه مدیران روزنامه‌ها و خبرنگاران وظایف مهمی بر عهده دارند تاكید كرد: اطلاع‌رسانی درست و شفاف از نیازهای اساسی در جامعه اسلامی است .

وی گفت: رسانه‌های گروهی باید امانتدار بوده و در تعامل سازنده با مسوولان اجرایی حقایق را بیان كرده و و در كار اطلاع ‌رسانی به موضوع مهم امانتداری توجه خاص داشته باشند .

استاندار یزد افزود: خوشبختانه رسانه‌های گروهی و مطبوعات استان یزد در انجام وظایف خطیر خود به نحو مطلوب وظایفشان را انجام داد و شاهد نقدهای ارشادی و دوستانه از آنها بوده ایم .

میرمحمدی اظهار داشت: مقاصد شخصی و گروهی قطعا برای طیف خاصی از افراد جامعه موثر است ولی رسانه‌های گروهی باید اساس كار خود را مردم قرار دهند.

وی گفت: مطالب و تصاویری كه در سانه ها و مطبوعات منعكس می‌ شود باید برای آحاد مردم باشد و منعكس كننده آلام و نیازهای مردم باشند و بدون شك این می تواند مرهمی برای كاهش مشكلات آنها باشد .

استاندار یزد گفت: قلم بسیار محترم است و نباید در راهی غیر از راه خیر صرف شود زیرا قلم نعمت الهی است و احترام خود را از كلام خدا گرفته و باید به آن توجه شود.

میرمحمدی با اشاره به اینكه هر نكته‌ای كه از قلم اصحاب رسانه جاری می‌شود باید پیامی موثر و تحول‌آفرین برای مردم باشد و مردم را شاد و خلاق كند بر تحقق این امر تاكید كرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم گفت: دولت از نقدهای منصفانه برای كمك به توسعه كشور حمایت دارد و نقدهای غیر منصفانه را نیز تحمل می كند .

محمد علی طالبی افزود: به یمن دولت تدبیر و امید هم اكنون فضایی مبتنی بر شفافیت در عرصه مطبوعات ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینكه در این فضا كه به همت دولت ایجاد شده خود دولتمردان بیشتر مورد چالش و نقد و حتی نقدهای غیر منصفانه نیز قرار گرفتنه اند ادامه داد: اعتقاد همه دولتمردان این است كه فضای كنونی در این عرصه قطعا به نفع پیشرفت و توسعه فراگیر كشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینكه اعتقاد داریم مطبوعات به عنوان یك نهاد مدنی در اصل پیوند دهنده دولت با مردم هستندتاكید كرد: باید دل به نقدهای منصفانه خوش كنیم و برخی نقدهای غیرمنصفانه را تحمل كنیم.

طالبی با قدردانی از فعالیت خبرنگاران فعالان عرصه مطبوعات این استان اظهار داشت: به همت تمامی اصحاب مطبوعات و رسانه‌های گروهی یزد خوشبختانه این فضا در حال شكل گرفتن است.

وی گفت: اگر اعتقاد داریم شفافیت به بهبود كار كمك می‌كند و مشاركت مردم لازمه توسعه است لذا باید بپذیریم كه رسانه‌های گروهی و بخصوص مطبوعات و نشریات مختلف خود بهترین نقش را می‌توانند در این عرصه انجام دهند.

این مسوول افزود: دولت تدبیر و امید از فضای موجود برای كمك به مردم و خدمت بیشتر به آنها استفاده می كند و ایجاد یك فضایی توام با تعامل سازنده مورد تاكید ما است .

در این جشنواره 77 اثر از مجموع 568 اثر ارسالی به جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

سومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات استان یزد با حضور استان‌های فارس، خراسان جنوبی و یزد برگزار شد .ك3

7536/ 6197