۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81525647
T T
۰ نفر
ایران بزودی از واردات تراكتور سنگین بی نیاز می شود

تبریز- ایرنا- مدیر عامل گروه صنعتی تراكتورسازی ایران ازتولید تراكتور سنگین دراین گروه صنعتی خبر داد و گفت: با این رویكرد جدید، ایران از واردات تراكتور سنگین بی نیاز می شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی تراكتورسازی ایران، ابوالفتح ابراهیمی با بیان اینكه این محصول تا پایان سال جاری یا اوایل سال آتی به تولید انبوه می رسد، افزود: با تولید این محصول جدید، نیاز كشور به انواع تراكتور در داخل تامین می شود.

وی تاكید كرد: در طراحی و ساخت تراكتور سنگین، توان و امكانات بالقوه داخلی تراكتورسازی ایران و شركت های زیرمجموعه به بالفعل تبدیل و در كنار آن، از توان قطعه سازان داخلی استفاده شده است.

ابراهیمی با بیان اینكه 95 درصد نیاز بازار كشور به انواع تراكتور توسط این مجموعه تامین می شود، ادامه داد: پنج درصد باقی مانده نیز مربوط به تراكتورهای سنگین بود كه در این زمینه نیز به خودكفایی رسیدیم.

وی گفت: با توجه به ابعاد زیاد زمین های كشاورزی، نیاز كشور به تراكتورهای سنگین پنج درصد ارزیابی می شود كه با توسعه فناوری ها در بخش كشاورزی، پیش بینی می شود با اجرای بهینه مكانیزاسیون بخش كشاورزی این رقم به 10 درصد افزایش یابد.

ابراهیمی از موتورسازان به عنوان یكی از شركت های اقماری تراكتورسازی یاد كرد و افزود: با تولید موتورهای شش سلیندر 150 اسب بخار برای تراكتورهای سنگین در این مجموعه، آمادگی تامین نیاز داخلی به موتورهای این نوع محصول وجود دارد.

وی گفت: ظرفیت تولید این محصول فراتر از نیاز بازار داخلی و ساخت تراكتور است، چرا كه موتورسازان افزایش تولید موتورهای شش سلیندر را تا 10 هزار دستگاه در برنامه دارند.

ابراهیمی با اشاره به قابلیت صادراتی تراكتور سنگین، اظهار كرد: با درنظرگرفتن نوع و توان این محصول و سیاست كشاورزی درجهان به سمت زمین های یكپارچه پیش بینی شود تراكتور سنگین تولیدی در تراكتور سازی ایران، مشتریان قابل توجهی در بازارهای جهانی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در گروه صنعتی تراكتورسازی ایران 23 نوع محصول در توان و مدل های مختلف تك و دو دیفرانسیل از جمله تراكتورهای 240ITM ،285ITM ،299ITM ،475ITM ،485ITM ،800ITM ،950ITM، تراكتورهای دو دیفرانسیل 130 تا 150 اسب بخار و تراكتور دو دیفرانسیل برنجی با 35 اسب بخار توان، تولید می شود و به تازگی خط تولید تراكتور ITM 470 نیز در این مجموعه ایجاد شد.

گروه صنعتی تراكتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید كننده ادوات كشاورزی 9 شركت اقماری (هفت شركت در تبریز و دو شركت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیكستان دارد.

دراین مجموعه صنعتی علاوه بر تراكتور 71 نوع انواع موتور در بخش های كشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می شود.

تولید بیش از 200 هزار بلوك سیلندر خودرو 206 و 300 هزار قطعه بلوك سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت های این مجموعه دارد.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یكی از استان های بزرگ و پرجمعیت شمال غربی ایران محسوب می شود و كلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یك میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

2090/1756
۰ نفر