۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۱۹
کد خبر: 81526646
T T
۰ نفر

خاطرات 40 هزار رزمنده يزدي گردآوري مي شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۱۹
کد خبر: 81526646
خاطرات 40 هزار رزمنده يزدي گردآوري مي شود

يزد - ايرنا - مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‏هاي دفاع مقدس استان يزد گفت: با اجراي طرح السابقون خاطرت 40 هزار رزمنده از ستان يزد گردآوري مي شود.

به گزارش ايرنا، سرهنگ محمد رجبي دوشنبه شب در جمع مسوولان شهرستان اردكان افزود: آيندگان و جوانان اين مرز و بوم وقتي تاريخ دوران هشت سال دفاع مقدس را ورق مي زنند لازم است كه دلاوري ها، ايثار و گذشت رزمندگان را جبهه هاي حق عليه باطل را بخوانند كه در اين زمينه كارهاي موثر و خوبي صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه يزد 40 هزار رزمنده و 4 هزار شهيد به نظام تقديم كرده است، اظهار كرد: گرداوري آثار و خاطرات رزمندگان توسط بنياد حفظ آثار و نشرارزش هاي دفاع مقدس در حال جمع آوري و مستند سازي است، اين آثار و مستندها به عنوان سند افتخار استان درعرصه دفاع از انقلاب اسلامي‌ ايران ماندگار خواهد شد.

رجبي خاطرنشان كرد: قرار است 3 تا 4 سال آينده آثار و خاطرات تمام رزمندگان حتي از روستاها و دهستان ها استان جمع‏‏آوري شود.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‏هاي دفاع مقدس استان از جمع‏‏آوري اين اسناد براي مستندسازي آنها در قالب كتاب خبر داد و افزود: با همكاري ومشاركت دستگاه‌هاي متولي استان و همكاري خانواده شهدا و رزمندگان شاهد تحقق هدف جمع آوري اسناد و خاطرات تمام ‌رزمندگان يزدي دوران دفاع مقدس باشيم.

رجبي ادامه داد: اين اسناد قرار است كه در قالب كتاب‌هايي مربوط به هرشهرستان چاپ و منتشر شود، از اين رو مرحله به مرحله جمع‏‏آوري اين اسناد و چاپ و انتشار آنها دنبال خواهد شد و به اين ترتيب براي هر شهرستان شاهد انتشار چند جلد كتاب براي معرفي رزمندگانشان خواهيم بود.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‏هاي دفاع مقدس استان درخصوص طرح السابقون كه اجراي آن سه سال به طول مي‌انجامد اشاره كرد و افزود: اجراي اين طرح در استان 30 ميليارد ريال هزينه نياز دارد كه بدون حمايت دستگاه‌هاي مختلف اجرايي و مشاركت‌هاي مردمي به نتيجه نخواهد رسيد.

دبير طرح السابقون در استان يزد نيز در اين نشست گفت: اين طرح با همكاري بنياد شهيد و امور ايثاگران، ‌ناحيه مقاومت بسيج، جهاد كشاورزي و نيروي انتظامي اجرا خواهد شد.

داود سيد محسني افزود: كشورهايي كه در جنگ هشت ساله ايران و عراق دخالت داشتند در صدد جمع آوري اطلاعاتي در رابطه با اين جنگ هستند تا هر طور كه دلشان مي خواند آن را تفسير كنند، لذا ما بايد قبل از آنان اين اطلاعات را با استناد به مدارك معتبر جمع آوري نماييم تا بتوانيم جلوي هر گونه تحريم را بگيريم.

وي اضافه كرد: تاكنون هر گونه مصاحبه و گفتگويي كه از رزمندگان گرفته شده مربوط به كساني است كه در زمان جنگ از فرماندهان بوده و يا سابقه حضور بيشتري در جبهه داشته اند، اما در اين طرح دستور كار اين است كه حتي حرف هاي افرادي را هم كه يك روز در جبهه حضور داشتند شنيده و مكتوب ثبت كنيم.

حسن شاكر معاون فرماندار اردكان نيز در اين نشست با اشاره به اينكه مهمترين وظيفه مسوولان اين است كه پيام رزمندگان و شهداي هشت سال دفاع مقدس را به گوش آيندگان برسانند، گفت: گراميداشت ارزش هاي دفاع مقدس بهترين ابزار براي مقابله با دشمن است.

اردكان با 80 هزار نفر جمعيت در 60 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد. ك/2

7544/8068