۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۴۹
کد خبر: 81527958
T T
۰ نفر
كتاب خواب آشفته نفت رونمايي شد/اين كتاب قصه توسعه و آسيب شناسي چالش هاي ايران است

تهران -ايرنا- نويسنده كتاب خواب آشفته نفت گفت: در اين كتاب شعارها، هيجان ها و نكات مهم گردآوري شده تا آسيب ها و چالش ها پيش روي كشورمان را مشخص كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدعلي موحد شامگاه سه شنبه در مراسم رونمايي از كتاب خواب آشفته نفت كه در فروشگاه مركزي شهر كتاب برگزار شد اظهار كرد: نگارش و دستور زبان اين كتاب پيرو قواعدي است كه با زبان عامه پسند آسيب هاي صنعتي شدن نفت كشورمان را معرفي مي كند.

نويسنده كتاب خواب آشفته نفت خاطر نشان كرد: در اين كتاب موضوع نفت را از 2منظر تئوريك و توسعه كشورهاي نفت خيز به بحث گذاشته ايم تا در اين نظر ها نقش دولت، بازار و نقش قانون را در زمان مصدق بررسي كنيم.

وي اظهارداشت: در واقع توسعه ايران از اواخر عهد ناصرالدين شاه شروع شده چرا كه با جذب سرمايه گذار خارجي توسعه پول در كشورمان صورت گرفت.

وي با بيان اينكه نفت در ابتدا براي كشورهاي استعمارگر درآمدهاي هنگفتي را در برداشته است گفت: اقدامات اين كشورهاي سلطه طلب باعث شد تا قدرت را نيز بر ساير كشورها نفت خيز جهان تحميل كنند.

موحد در اين كتاب تلاش كرده تا زندگي مصدق را در جريان ملي شدن صنعت نفت بازگو كند و با نقد مصدق و اطرافيان وي، همچنين نقل حوادث و جريان‌هايي كه در آن سال‌ها رخ داده با نگاهي انتقادي انديشه‌ها، رفتارها و تصميم‌هاي مصدق را بازخواني كرده است.

اين كتاب در دوجلد با بيش از هزار صفحه نگارش شده كه در جلد نخست با موضوع دكتر مصدق و نهضت ملي ايران و در جلد دوم اين اثر نيز از كودتاي 28 مرداد تا سقوط زاهدي پرداخته است.

تهرام/7247/1348
۰ نفر